Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2010 11:12 - Синая, Брашов и замъка на Дракула в Бран
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 24795 Коментари: 34 Гласове:
27

Последна промяна: 15.11.2010 08:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                Преди три лета отидох за два дни по този маршрут. Това, което видях, надмина очакванията ми. 
                                Пътищата са много добри, Синая е курорт, на който Боровец може да завиди. Защото има онова спокойствие, въпреки многото туристи.

 
image

image

image

                            Замъкът Пелеш е построен в стил неоренесанс между 1873 и 1914 г. Наречен е по името на протичащата наблизо планинска река. Неповторима красота.

image

image

image

image

             Късно вечерта, след доста лутане, се настанихме в хотела, който си бяхме резервирали в Брашов. И излязохме в центъра, имаше голямо оживление. Един град с история, който пази своите паметници от миналото.

image

                                                       Централният площад.

image

image

     Черната църква Света Мария, е лутеранска църква в град Брашов, Румъния. Построена е от трансилванските сакси и е най-голямата постройка в готически стил в страната. Точната дата на започването на строителството е неизвестна, но се знае, че е между 1383 и 1385 г. Строителните работници са били българи.

image

image

image

image

  И отново централният площад. Чист, имаше много млади хора, което ми хареса.

image

                        На другия ден пристигнахме в Бран. Американското списание Форбс класира румънския замък Бран, по-известен като замъка Дракула, на второ място сред най-скъпите имоти в света.Замъкът е оценен на 140 милиона долара. Трансилванският замък Бран се свързва с името на румънския княз Влад Цепеш, управлявал през 15 век, който е вдъхновил писателя Брам Стокър за историята за граф Дракула. Замъкът Дракула беше върнат на нюйоркския архитект Доминик фон Хабсбург през май 2006 година.Комунистите бяха конфискували замъка от майка му, принцеса Илияна, през 1948 г. - годината, в която кралското семейство бе принудено да напусне страната.

image

image

image

image

                                            Тук съм в плен на дракула!

image

                   На връщане през планинските карпати видяхме много семейства и компании, излезли на пикник всред природата, на полянки край пътя. Това у нас отдавна го няма.

image

     И накрая една снимка от Букурещ, в дъното е парламента. Много зелен град, нали е малкият Париж. 
    При тези румънески има какво да се види, екскурзията си струва. Може да отидете и по-далеч, но за кратко време и това е достатъчно.


image


Тагове:   Брашов,   Дракула,


Гласувай:
27



1. tit - Едно нещо, колкото по-на запад се намира,
14.11.2010 11:33
толкова по-добре изглежда!:))
Благодарско за приятната разходка!:)
цитирай
2. lubara - Поздрави, tit !
14.11.2010 11:46
Убедих се в това, което казваш, това лято. Когато бях една седмица в Брюксел.
За Амстердам, където отскочихме за ден, имам по-особено мнение.

цитирай
3. bilingual - наистина е много красиво! не съм ...
14.11.2010 13:02
наистина е много красиво! не съм ходила в Румъния, но се впечатлих от снимките! :)
цитирай
4. lubara - Поздрави,bilingual !
14.11.2010 15:09
Винаги има нещо ново, което можеш да откриеш. Като тази дестинация, два или три дни са достатъчни.
цитирай
5. ckarlet - Голяма красота, Lubara! Ама ти и ...
14.11.2010 17:27
Голяма красота, Lubara! Ама ти и света си обиколил:))
Хубаво е, че споделяш и с нас! Благодаря за приказната разходка!
Поздрави!
цитирай
6. lubara - Поздрави, ckarlet !
14.11.2010 17:32
Толкова е близко, заслужава си да се види!
цитирай
7. anastasiia - Познати места...;)
14.11.2010 19:03
Наскоро минах по този маршрут и още съм много заредена!
Твоите снимки от Брашов са много хубави! Аз надвечер бях там и по-вечерно излъчване има в това, което съм снимала...:)
А замъкът Пелеш е прекрасен!:))
Поздравленя, Любо, страхотни снимки!:)
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Много си падам по замъци, сигурно ми ...
14.11.2010 22:24
Много си падам по замъци, сигурно ми е останало от детството, много обичах приказките с принцеси и замъци , благодаря за разходката, добре ми дойде :)))
цитирай
9. erato7 - Хареса ми! Благодаря ти, Любо!
14.11.2010 22:58
Хареса ми! Благодаря ти, Любо!
цитирай
10. lubara - Поздрави, anastasiia !
15.11.2010 08:14
При нас също така се получи, излязохме от хотела в центъра късния следобяд. Спомням си, че накрая жена ми не искаше да се прибираме, такова настроение имаше в този град!
На мен ми направи впечатление, че навсякъде край пътя има нови предприятия, които следват едно след друго. Населените места също са по-често. Нямат си толкова капанчета и бензиностанции, като при нас.
Синая и особено Пелеш са невероятни.
Пак бих отишъл някой ден. Дори само до Букурещ, ей го къде е!
цитирай
11. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
15.11.2010 08:17
Ако не си била там, желая ти да я осъществиш тази разходка наяве.
цитирай
12. lubara - Поздрави, erato7!
15.11.2010 08:18
Ами то си е хубаво. Някои подценяват комшиите, но не бива.
цитирай
13. анонимен - разказвачка съм:
15.11.2010 10:55
много хубав фотоапарат имаш - и други са снимали там, ама твоя гледа по специален начин и "вижда" повече - сигурно му правиш магия да е интересен:)))
цитирай
14. lubara - Поздрави, razkazvachka !
15.11.2010 12:04
Този апарат е Canon, най-обикновен. Но се развали. Сигурно е до магията, както казваш.
Сега снимам с един мънзаркав, ако ме види някой професионалист, само ще ми се смее. Но винаги помествам най-добрите снимки, а и от времето много зависи. Например постинга за Боженци стана хубав, да му се чудиш на апаратчето.
цитирай
15. mikino - :)
15.11.2010 12:05
Все на хубави места ни водиш!
Много усмивки, успешна и слънчева седмица!
цитирай
16. lubara - Поздрави, mikino!
15.11.2010 12:06
Ами нали сте приятели, заслушавате най-доброто! Благодаря за пожеланията, и на теб подобно!
цитирай
17. cefulesteven - Имах щастието да мина по този мар...
15.11.2010 13:15
Имах щастието да мина по този маршрут. Невероятен е. Пожелавам го на всички, които са го пропуснали.
цитирай
18. cefulesteven - Понякога се изпускам и от красиво ...
15.11.2010 13:18
Понякога се изпускам и от красиво плача. Потичат ми сълзите и не мога да говоря, че излиза циврене. Трябват ми няколко секунди да се овладея. Случва ми се най-вече на красиви мелодии, неочаквано пуснати от някъде. На стихове или пасажи на някоя книга. По този маршрут също, пред един обвит от облаци назъбен връх.
цитирай
19. lubara - Поздрави, cefulesteven !
15.11.2010 14:13
За мен този маршрут ще бъде свързан с лятото, когато все още бяхме само трима.
Следващото лято в Ню Йорк бяхме отново аз, жена ми и синът ми.
Сега сме вече петима, което понякога, както и при теб, ме натъжава. Защото миналото време безвъзвратно си е отишло, а то все пак е свързано и с младостта ми, ако мога да нарека своята възраст между 40 и 55 -та си година така.
Но като си помисля, че точно след месец Никола ще навърши една година, ми минава.
Къде започнах, къде се отплеснах!
цитирай
20. an200 - Страхотен постинг си спретнал!)
15.11.2010 21:44
Поздравления!
Успешна седмица!
цитирай
21. lubara - Поздрави, an200 !
15.11.2010 22:04
Радвам се, слънчогледова приятелко!
цитирай
22. анонимен - ПРЕДИ 23 ГОД...И СЕГА...КОЙ КЪДЕ Е ...
16.11.2010 10:38
ПРЕДИ 23 ГОД. НА ПЪТ ЗА УНГАРИЯ ПРЕМИНАХМЕ ПРЕЗ РУМЪНИЯ , А НА ВРЪЩАНЕ ПРЕСПАХМЕ В ГР. ТИМИШУАРА, НЕМОГА ДА ОПИША МИЗЕРИЯТА И НИЩЕТАТА НА ТОЗИ НАРОД ТОГАВА. А СЕГА...ПО ПОСТИНГИТЕ И РАЗГОВОРИТЕ НА ХОРА БИЛИ В РУМЪНИЯ ТЕХНИТЕ ВПЕЧЕТЛЕНИЯ ОТ ТАЗИ СТРАНА АЗ СЪДЯ , ЧЕ ТЯ Е ВЕЧЕ С ГОИДИНИ НАПРЕД ОТ НАС...А КЪДЕ СМЕ НИЕ? И НАКЪДЕ СМЕ ТРЪГНАЛИ? ТОЛКОВА ПРИРОДНИ НЕЗЕМНИ КРАСОТИ И ВСИЧКО БЕТОНИРВАМЕ И СЪГРАЖДАМЕ ДОКОГА И ЗАКОГО? НАСЕЛЕНИЕТО ПО БРОЙ НАМАЛЯВА А ЖИЛИЩНИЯ ФОНД НЕ СПИРА ДА ГРОЗИ ОТ ХЪЛМОВЕ И БАЙРИ...НАПРАВИ МИ ВПЕЧАТЛЕНИЕ СГРАДИТЕ И ФАСАДИТЕ НА ГРАДОВЕТЕ ИМ- БАГРИТЕ СЪЧЕТАНИЕ В ЦВЕТОВЕ И ПРИРОДА, А ПРИ НАС?...ГРАНДОМАНИИ, ЛАКОМИЯ И ВЕЛИЧИЕ.../.за Бога всички сме смъртни/ Росица
цитирай
23. lubara - Поздрави! към ан.22
16.11.2010 13:00
Росица, съгласен съм напълно с теб.
Преди 24 години излязох зад граница за пръв път- в Будапеща. Там бях изумен от гледката в един подлез, където много бедна и възрастна жена беше разпънала едни дамси овехтели килоти с надеждата за жълти стотинки. Това дойде и при нас, с идването на "демокрацията".
А Тимишуара ни посрещна с патки и трева по трамвайните линии. По границата, и навътре, когато спирахме, румънеските просеха от нас цигари, искаха да ни продадат автомобилни гуми, пълна мизерия.
Сега в пътуването си до Брашов бях приятно изненадан от подредбата на малки предприятия около пътя, от цветните фасади на къщите и естакадите за пешеходци над шосето.
Това е накратко.
цитирай
24. zvezdichka - Приятно ми беше
18.11.2010 12:00
да се разходя с теб Любо. Видях много непознати за мен места :).
Поздрави!
цитирай
25. lubara - Поздрави, razkazvachka !
18.11.2010 12:33
Ако имаш възможност, не се колебай. Заслужава си разходката.
цитирай
26. injir - Личи си в тези държави, че общест...
20.11.2010 19:21
Личи си в тези държави, че обществените пари отиват по предназначение. Приятна е разходката!
цитирай
27. lubara - Поздрави, injir !
22.11.2010 13:42
Наистина си струва да се отиде по тези места!
цитирай
28. анонимен - Синая,Бран,Брашов
10.12.2010 23:12
Здравейте!Поздрави за хубавите снимки!Това е една от любимите дестинации на семейството ни и поне веднъж годишно"минаваме"този маршрут за някой уикенд.Местата наистина са впечатляващи,пътищата мечта,а за дворците нямам думи.Четеригодишната ни дъщеря си тръгна разплакана от двореца в Пелеш и то след като великодушно ни позволиха да повторим обиколката.Ще си позволя да споделя няколко важни като информация неща.Първо,изобщо не е необходимо да си резервирате хотел от България,целият район предлага голям избор и навсякъде пред хотелите има табели,твърде често с цени и те започват от 30 лв./60леи/за двойка в приличен семеен хотел.Второ-винаги си плащайте таксите паркинг,като си планирате малко повече време,защото глобите са солени.В Брашов си има автомати в цялата централна зона.Тази година момчетата от тяхната чистота ни развалиха монети за автоматите и после едно от тях на перфектен английски/чак мен ме досрамя/ми разказа историята на града.Представих си картинката с нашите от чистотата,но това е друга тема...И последно ако си предвидите повечко време за Синая непременно посетете и малкия дворец,който е в съседство с големия и на мен лично ми е още по-симпатичен.В неговата златна стая е починала Мария,царицата,обичана много от румънския народ,чиито впрочем е и дворецът в Балчик.И в двата двореца се влиза в организирана група,предоставят ти превод на желан език и снимането се заплаща допълнително.Изобщо това е един лек,приятен и много зареждаш маршрут,единственото лошо нещо е чувството с което се прибираш...че и румънците даже има да ги гоним много.А по обратния път към Букурещ е и ИКЕА,такаче,какво чакате?!
цитирай
29. lubara - Поздрави!
11.12.2010 14:37
Много хубава информация, ан.28 . Разбира се, че бих искал отново да отида в Синая, Брашов и Бран. Ако разполагаме с две нощувки, ще е най-добре. Да се надявам!
цитирай
30. анонимен - toni
18.02.2011 01:06
За първи път ходих в Румъния във втори клас-преди37години!След това до началото на демокрацията още много пъти( около 40) защотото работих в областа на туризма.Там наистина беше голяма мизерия,глад,лоши пътища,бедни и просещи хора.Това което ми направи голямо впечатление (бях 7 ми клас)е че катедралата вТимишуара беше пълна дори с по малки деца от мен.татко ми обясни че хората ВЯРВАТвБОГ което ми беше някак неразбираемо на мен-бъдещият комсомолец.Но сега като гледам тези красоти(които тогава се губеха в мизерията)се питам дали ние българите загубили вярата си,пропити с завист,алчност , грубиянство и промиваща мозъците на децата ни ЧАЛГА, не сме заслужили участа си.Искам да благодаря на всички които се вълнуват от красотата и я правят достъпна за другите и събуждат желанието ни да пътешестваме (което е стара черта на българина)Нека си пожелаем и нашата хубава България стане желана дестинация за всички .
цитирай
31. lubara - Поздрави, Тони!
18.02.2011 11:52
Тони, освен моя коментар 23. , друго нямам какво да добавя.
цитирай
32. juliet - Невероятни снимки!
16.04.2011 17:40
Благодаря ти за чудесната разходка!:)
цитирай
33. анонимен - Въпрос
03.10.2011 21:48
Здравейте!

Имам един въпрос, надявам се не е неудобен - какъв бюджет горе-долу бяхте предвидили за тази екскурзия? Интересувам се като човек, който много иска да посети мястото, но му се налага първо да планира финансово :) Благодаря!
цитирай
34. lubara - Отговор.
04.10.2011 07:55
Само си спомням, че спането беше съвсем прилично като цена. Но колко? За музеите също не мога да кажа. Не помня такива неща.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4602132
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19637
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930