Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2017 14:17 - Спомен за американското лято
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 4870 Коментари: 8 Гласове:
16

Последна промяна: 04.09.2017 14:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

           Преди точно двадесет години отидох за пръв път на Каваците. Бях в разгара на бизнеса. Моят приятел и партньор Хари ми каза, открил съм страхотно местенце. Беше началото на юли, на една голяма търновска банка стоварих eдин камион хартия и спечелих около двадесет и осем хиляди лева. Какви бяха парите тогава съм забравил, но те ми бяха достатъчни, за да заведа жена и син за петнадесет дни в хотел „ Смокините”. Това беше невероятно място. Целият вътрешен двор беше засаден със здравец, отвън имаше алеи с големи червени цветя и обширен паркинг. Стаите бяха или към морето, или към просторен хълм, целия обрасъл в лозови насаждения.
         По онова време Хари беше внесъл една бира в кутийки, „ Кайзер”, която си беше доста скъпа. Той водеше приятели и партньори по заведенията в София, където я беше оставил на консигнация. Така всички ние помагахме на бизнеса му, като пиехме бира на корем. Все пак беше лято…
         Футболните мачове ги гледахме обикновено в неговата стая, до късно вечер. Викахме като луди за нашите национали, вече бяхме повярвали, че са най-добрите! На сутринта целият хотел се огласяше от дрънченето на чували, пълни с празни кутийки по мраморните коридори, лелките се бяха видели в чудо с нашата ненаситност.
        Това беше последният път, когато шестнадесетгодишният ни син дойде с нас на море. После тръгна сам, после три лета подред заминаваше за по пет месеца във  Вашингтон, където работеше като спасител на басейн. После отиде в Ню Йорк за пет години, и сега вече от толкова живее и работи в Брюксел.
          А аз си останах тук, при нашата си бъркотия, при нашето си море, при моите Каваци.

         След два дни отново ще отида. Е, само за пет дни, бизнесът отдавна е зад гърба ми, хотел „ Смокините” е една развалина, нали знаете, хубава работа, но българска…
         Не знам дали ще се повтори американското лято.
         Но знам, колкото и да са се променили Каваците, това си е моето място.
         Не си го давам за нищо на света. Там е и моята смокиня, там е и споменът за онези наивни стари бунгала, тип „ куча колиба”, там си е моята младост!

         Но понякога, когато плувам навътре в морето, си мисля, че тя все още не си е отишла, както пееше поетът, не съвсем, не съвсем…

 

 Л. Николов       02.07.2014.

image

image




Гласувай:
16



1. apostapostoloff - И аз ходех там, заради нудисткия плаж.
30.08.2017 15:49
Там свалях мадамите, които предварително обстойно оглеждах. И после ги сайдисвах с кеф.
цитирай
2. lubara - Поздрави!
30.08.2017 15:54
Апостоле, ти си пич! Нудиският плаж отдавна го няма, трябва другаде да си търсиш мадама!
цитирай
3. анонимен - Хахаха, оня тъп предатор, който ме ...
31.08.2017 11:07
Хахаха, оня тъп предатор, който ме нарича варненски чекиджия, може да си ръфне отзад!
Напомпах се пак и съм на първа!

Чу
цитирай
4. lubara - Не знам, малко нереални ми се виждат ...
31.08.2017 11:40
Не знам, малко нереални ми се виждат моите хиляда и четиристотин.
цитирай
5. анонимен - чера и снощи цялата армия от множ...
31.08.2017 11:44
чера и снощи цялата армия от множествено склеротични полигорални откачалки, тъпоидалоидни канибални кретеноиди и ялови бездетки толкова много го искаха този свой Чу – и го напомпиха до ниското таванче на катадневните си мечти – да се видят на първа страница в Блог.бг, че днес не ми остава нищо друго, освен да им го дам – голям и прелестен.
Сбъдна се мечтата на блоговите идиоти, имате го - Чу! - в цялото Му великолепие.
Получихте си Валери Станков на първа.
В 7, 30 сутринта.
Не е ли време и за някакви други мераци, м?
Станков ще си стои на първа, додето всички вие – блоговите тъпаци и копуци, го вдигат там със своите безумия, и – преди да ви бия шута с обичайното си "Аре у лево!" – искам да ви благодаря за безплатната реклама.
Да ви е сладко утринното кафе! :-))))))))))

Чу
цитирай
6. lubara - От доста години не съм много активен ...
31.08.2017 12:36
От доста години не съм много активен в блога. Преди седем-осем си бяхме много добра компания. Но вчера се изумих, какви са тези нападки и злословене, мани, мани...
цитирай
7. syrmaepon - Това, което ми навяват Каваците са ...
31.08.2017 17:05
Това, което ми навяват Каваците са пясъци. Къде ти море и плаж без дюни и пясъци. Виж "кучешките" колиби с готовност мога да ги изтрия от паметта, но пясъците - не.
цитирай
8. lubara - Поздрави!
01.09.2017 13:15
Сирма, те някои господа-другари искат и дюните да изтрият. Ако може само море, бетон и заведения, най-добре ще е. Но все още не е така...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4575781
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031