Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2009 08:55 - Хижа Плевен и връх Ботев
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 23627 Коментари: 37 Гласове:
12

Последна промяна: 06.08.2009 14:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

  В събота в десет часа със Симчо вече сме на водохващането на Видима. Оставяме колата на паркинга, където има стълпотворение от желаещи да се пробват в туристическото поприще, раниците на гърба и по стръмната и камениста пътека през гората излизаме на 1500 м.н.в.  На хижа Плевен. Това ни коства един час, доста пот и леко треперене в крайниците. Затова почиваме, обядваме, Симчо пие бира ( аз не, как се сдържах?) и точно след три часа започваме същинското изкачване, през дългата и стръмна зимна писта, през гората и камънаците, после през откритото и вече високо, голо, стръмно, омайващо красиво, почти величествено и завладяващо високопланинско плато. Виждаме кулите на Ботев, сякаш са пред нас, ама я да тръгне човек да ги стигне, чак тогава ще му стане ясно за какво става въпрос.

image

image

image

image

image

image

image

                               Хижа Плевен вече е доста в ниското, но ни чака още доста пуфтене, слънцето е безмилостно, жегата почти като по-долу, но поне има ветрец, раниците пълни със бира, краставици, домати и други месни произведения, тоест тежки.
Но духът е висок!

image

image

                    Ей го Ботев, там горе, на един хвърляй от нас !

image

image

image

                       Вече сме на заслона Ботев, където след три часа и половина, в осемнадесет часа свършиха нашите мъки. За да започне купона, нашата група от Раковски, София и Търново беше единадесет човека. Бирите не ни стигнаха, добре, че хижарите бяха осигурили. Около полунощ, след музика и танци на народите, след сближаване с другата група, медецински студентчета и студентки, положихме морни тела като сардели един до друг. Все пак не бяхме навън, където си беше тъмно и страшно!

image

На другата сутрин в осем тръгнахме през мъглата, силния вятър и студа нагоре, бая е стръмно, след час бяхме на Ботев. Направихме по десетина снимки, разцелувахме се и се разделихме, ние със Симчо обратно, останалите девет към хижа Рай и Калофер.

image


image

    Надолу още час и времето се изясни, настанаха чудесна видимост и големи красоти.

image

image

image

image

 И ето отново се белееят покривите на къщичките около хижа Плевен. Там слизаме този път за три часа от заслона Ботев, ядем студен таратор, Симчо този път не пие бира, аз също . Хапваме остатъците от салама и краставиците, пуша цигара, нещо след снощния купон тя не ми спори. После след час и половина дремане на припек, се суркаме през гората, и в шестнадесет часа яхаме колата. 
Краката са ми се разкиликерчили след тези шест часа ходене. Предния ден бяха четири часа и половина. 
Е, в осемнадесет часа съм под душа, жена ми не ми се кара много, че не съм използвал лосиона против комари и други твари, вечерям, пак не пия бира и около десет вечерта се отнасям.

              Следващият път ще отида за три дни. Два дни, малко е.
              Ама кой ти ги дава, тези красоти ги няма никъде другаде ! Освен там горе, по чукарите !  

 




Гласувай:
12



1. анонимен - Това е то!
27.07.2009 13:16
Батев като връх и връх като Ботев...
:)))
цитирай
2. lubara - Централна Стара планина, връх Б...
27.07.2009 16:37
Централна Стара планина, връх Ботев, тази магия !
цитирай
3. tili - Леле, Любо,
27.07.2009 17:11
страшен си, брато!!! А снимките - красота ;-)))
цитирай
4. lubara - ili, поздрави !
27.07.2009 17:15
Ще пия чай от мащерка и жълт кантарион, подмладявал, затова го бера.
цитирай
5. martiniki - красота
27.07.2009 18:05
бравос! жив и здрав да изкатериш още чукари и покориш върхове!
цитирай
6. lubara - martiniki, поздрави!
27.07.2009 18:18
Чудесно пожелание, благодаря ти !
цитирай
7. katan - Любо!
27.07.2009 18:31
Поздравявам те и за "катерченето" и за снимките и за приятния и лек хумор!
Другата събота къде ще ни заведеш?:)))
цитирай
8. lubara - katan, поздрави, чакай морски снимки!
27.07.2009 18:49
Жена ми ще ме води в Албена за три дни, много съм слушал, затова !
Ще пада плуване, тия спасители ако са много серт, ще бягам към Камен бряг!
цитирай
9. tili - Няма ли и едно
27.07.2009 20:08
пакетче тъй и към Лозенец? Наесен де, като изсъхне! Пардон - не се слагаше запетайка пред "като", ама малко да ви подразня туй - писателите ;-)
цитирай
10. katan - lubara -
27.07.2009 22:16
Албена",море и плуване! РАЗКОШ!!!!!
А спасителите и да са серт ти ще ги омаеш с някоя приказка за планините и с ...някоя бира.:)))
А аз си мечтая за Созопол или Поморие!
Но кога ли/и дали?/ ще стане това лято , не знам?
Прегърни морето от мен!К.
цитирай
11. анонимен - А тук имало и снимки!!!
27.07.2009 22:22
Любо, ами тук е по-интересно да те чета. Толкова богато илюстрирано със снимки. Как да пропусна тази красота? Напълниха ми се и очите, и душата.
Браво! И благодаря!!!
от лотосът Павлина
цитирай
12. lubara - tili, поздрави !
28.07.2009 07:47
Напротив, запетайката си е точно на мястото.
Чай от мащерка, на търновски терен, като дойдеш на гости!
цитирай
13. lubara - Катя, поздрави !
28.07.2009 07:50
Созопол, Каваците, може на " Аполонията " .
Няма да ги черпя с бира, но ако много ме ядосат, ще им " разкажа " играта!
цитирай
14. lubara - Павлина, снимката говори много.
28.07.2009 07:53
Поздрави на една моя читателка, която заслужава аз да й благодаря !
цитирай
15. martito - Щастливец! :) Мерси за разх...
28.07.2009 09:02
Щастливец!
:)
Мерси за разходката виртуална:)
цитирай
16. lubara - martito, сериозно,
28.07.2009 09:05
От теб зависи да стане и реална !
цитирай
17. mamas - Сурова красота!
29.07.2009 14:20
Третата снимка отдолу нагоре е много интересна. Прилича ми на лъвска глава.
Жалко, че хич не ставам за туризъм. Ще ми трябва поне двойно повече време от нормалното за един преход...
цитирай
18. lubara - Поздрави на една бъдеща туристка!
29.07.2009 14:27
Няма хора, които не стават. Има хора, които не желаят. Е, то възможностите са различни, разбира се.
Тази лъвска глава е една скала, на която се бяха покатерили хора. И то на мойта възраст, и една жена. Слагам допълнителна снимка, заради теб.
цитирай
19. mamas - Любо, виж какво стана...
29.07.2009 18:46
Редактирах предния (№17) коментар заради една неволно сгрешена буква, и сега твоят отговор стана №17 и увисна във въздуха...Като го одобриш, вземи го вмъкни в отговора, та да е ясно за какво иде реч...

Благодаря за допълнителната снимка! Изгледът е много красив!
цитирай
20. lubara - mamas!
29.07.2009 18:59
А преходът на останалите, Добрила-Ботев-хижа Рай, още по-голяма красота. Защото се ходи по билото.
цитирай
21. mamas - Не че не обичам
29.07.2009 19:02
да ходя в планината, но вървя по-бавно и трябва да се съобразяват с мен, та не ставам за група и дълги преходи...Но знам ли, човек не подозира какви възможности има, докато не опита.
:-)
цитирай
22. lubara - Поздрави, mamas !
29.07.2009 19:07
Преди десетина години когато се изкачвах до Мусала, имаше един дядо, с бастун. Личеше, че е планинар. Едва ходеше, внукът му го придружаваше.
Сигурно искаше да се качи още веднъж... Беше много трогателно.
Така, че ти изобщо не си изключение, нищо трудно няма. Но трябва нагласа.
цитирай
23. kasnaprolet9999 - Привет Любо,
05.08.2009 09:28
Виждам, че си направил чудесни снимки, а тази четвъртата много приличи на пиринския(мусогорски) чай, интересно, че я има и в Стара планина. Аз напоследък редко влизам, занимавам се с прозаични неща, но скоро ще влезна в релси.
цитирай
24. lubara - prolet, поздрави!
05.08.2009 11:56
Този мусогорски чай много ми хареса, затова го снимах. Не съм го бутал, не знаех какво е.
А викаш хубави снимки. Какви снимки, идвай следващия път с нас да си отземеш на красоти!
цитирай
25. анонимен - Преди няколко седмици писах тук ...
09.08.2009 23:57
Преди няколко седмици писах тук анонимно,че ме е страх от змии и гръмотевици в планината. Моето екскурзионно мина перфектно. Имахме чудесно време. Ходихме седем дни по 6-7 часа из Централния Балкан. Минахме близо 130 км. Покорихме Вежен и Ботев. Змия видях ,но не умрях, а времето беше благосклонно към нас. Това, което видях е незабравимо. И аз бях от бавните, често се налагаше да ме чакат. Но какво пък-важно е удоволствието. Преходите ни бяха изчислени така, че да не бързаме и да имаме време за всичко. Много активна почивка-радвам се ,че страхът ми не надделя и не се отказах.
цитирай
26. lubara - анонимен,
10.08.2009 07:30
Ако си приятел/ка/ , напиши по дни маршрута. Седем дни - как се изхранвахте. И напиши нещо за хижите, с две думи.
Поздравявам те, такъв преход се помни !
цитирай
27. анонимен - Е, добре, приятелка съм и ще драсна ...
10.08.2009 13:59
Е, добре , приятелка съм и ще драсна няколко реда.
Тръгнахме една компания от Рибарица . Имахме резервации навсякъде по хижите предварително, за да няма изненади- все пак бяхме група макар и малка. Имахме конкретен „план” за изпълнение и не правихме импровизации. Храна си носехме , но малко- ядки, някоя и друга вафла, пастет, рибна консерва, хляб. Навсякъде имаше храна - е , не като в ресторант , но не ни оставиха гладни.Чаят навсякъде е безплатен. Това, което ме учуди е, че навсякъде имаше баня с топла вода. Къпането всеки ден в планината ми се струваше направо лукс.Ето го и марштутът:

1- Рибарица –х. Бенковски(+придвижване от родните места до Рибарица)
2- х. Бенковски покрай Старопланинското конче през вр. Вежен до х. Ехо;
3- х.Ехо през.х.Козя стена, през прохода Беклемето до х.Дерменка;
4- х.Дерменка, през Добрила, вр. Амбарица до х.Левски;
5- х.Левски – х.Рай- най-къс преход като за почивка по средата на летуването;
6- х.Рай-през вр.Ботев до х. Тъжа;
7- х. Тъжа през х.Мазалат и х.Партизанска песен до местността Узана над Габрово;

Мога да кажа , че беше едно много добре организирано екскурзионно летуване. Добре ,че в компанията имаме добри организатори, за да разчитам на тях. Аз не съм човек , който би тръгнал сам из планината. Затова този начин на групово летуване ми хареса. Правим го вече няколко години подред на различни места.
Ако нещо друго те интересува, питай!
цитирай
28. lubara - Отлично, поздравявам те!
10.08.2009 14:23
Както казваше Кеворкян, нямам повече въпроси.

Сериозен преход. Например последният ден. Или от Ехо до Дерменка.
На Бенковски не съм бил. За мен проблемът е, че седмица трудно ще се съберем тези, с които излизам. И винаги, когато се върна, си казвам: Поне три дни трябва да си горе, за да се слееш с планината!
цитирай
29. анонимен - Stara planina
28.02.2010 04:39
vruh Botev 2376 Metra :) 8 meseza sniag as obi4am vruh Botev na 100 % da ! Milen Ivanov grad Sevlievo :)
цитирай
30. lubara - Pozdravi!
01.03.2010 16:19
Milene, mnogo haresvam Zentralna Stara planina!
цитирай
31. анонимен - Milen Ivanov Sevlievo
03.03.2010 02:27
lubara ot kude si ti ? molia pi6i mi na milen666@abv.bg ako ne e pr razbira se :)
цитирай
32. анонимен - Milen Ivanov Sevlievo
03.03.2010 02:35
iskam da kaja 4e na surze mi e vruh Botev 2376 Metra i na 10 April 2010 Godina 6te sum ve4erta na zaslon Botev kudeto 6te prenu6tuvame i na 11 April 2010 Godina 6te se ka4im na vruh Botev da piem 4ai v meterologiata pri 4i4o Lazar ! izvinqvam se 4e pi6a taka no niamam kiriliza za6toto pi6a ot moia Sony playstation 3 i taka mi se nalaga da pi6a na latiniza izvinqvam se za tova i se nadiavam da buda razbran Blagodaria predvaritelno ot Sevlievo Milen Ivanov ^_^
цитирай
33. анонимен - Milen Ivanov Sevlievo
03.03.2010 02:40
Lubara ne znaex 4e saita e tvoi Bravo hubav e ! Blagodaria 4e mi pisa as sum kakto kazax nai rano na 11 April 2010 Godina vr Botev Meterologia :)
цитирай
34. анонимен - Троян
25.08.2010 17:16
Хижа Плевен и вр. Ботев ги качих за един ден, а повечето хора преспиват на хижата...няма смисъл. Качва се за един ден - пробвайте, после усещането е много добро. :)
цитирай
35. lubara - Към ан.- Троян.
25.08.2010 17:23
Става. Но по-добре е да не се бърза, а да се реем безгрижно горе. Поздрави!
цитирай
36. анонимен - цена за нощувка на човек
28.10.2010 20:13
здравейте, ще съм много благодарен ако някой ми каже цената за нощувка на човек в х. Плевен? :) студенти сме и си търсим място за празнуваме на 7-8-9 Декември...
цитирай
37. lubara - Приятно прекарване!
28.10.2010 21:40
Анонимни приятелю, много е лесно. Пишеш хижа Плевен на Гугъла. Излиза информация от www.bulgarian-mountains.com. Там има телефони, отзиви за хижата и дори няколко снимки.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4591225
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19630
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930