Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2009 12:00 - Полетът на соколите-пътепис със снимки
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 3176 Коментари: 11 Гласове:
3

Последна промяна: 30.03.2009 14:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 Събота, късен предиобед. Малко пече, но приятно. В 10.30 със Симчо пием кафе в центъра на Габарево. Групата от Раковски каца след половин час. Бате Наско акостира последен, с шест дами. От малък си е така игрив, как ги омайва, чудна работа!

          Колите подреждаме като аптекарски шишета до барата на пет километра от селото. Нагърбваме раниците и бегом нагоре!
image

image

         Тринадесет лалета, на всеки твой байр. Шарени сме, по пол, възраст и професия. Без да се напъваме стигаме тереска с чудесна гледка към върховете, наметнати с бял кожух. Пролет, ама горе си е още зима.

            Почиваме често, някои от групата така бърболескат, че трябва да поспираме. Иначе рискуваме да ги видим как се давят в смях и сълзи.

            Хималаите ме сближават със Зори, достигнала тези митически за планинарите върхове. Готов съм да нося раницата й до хижата. Тя пък се удивлява от контраста между бялата ми брада и бързата стъпка. 

image

image

image

image

image

image

image

image

             Обядваме около 15 часа в столовата на Соколна. После катерим няколко баира, за да се поразтъпчем в снега. В 19 часа сме отново по масите около печката. До полунощ. Танци, манци, Шатовалон. Всичко по реда си.
image

image

image

             Рецитираме Дамян Дамянов, после Петя чете на прима виста мой разказ. Не само чете, а прави толкова точен, ясен и съдържателен коментар на написаното. Сигурен съм, ако издам книга, първия брой на нея ще подаря, че и автограф ще сложа.

             На сутринта пием чай, кафе, ядем кой каквото има. Снимаме се пред хижата с Ванката-хижаря наш и се суркаме надолу.


image             
За час и половина сме на барата. Качваме се по конете ( колите ) и се накачулваме в лятната градина на заведението в Габарево, което има най-висок рейтинг. Но не сред циганорите, които щъкат безгрижно навсякъде. За тях остава местната кръчма с интериора отпреди демокрацията.

                 След два часа хапване, пийване и леко прозяване групата от Раковски изпълнява традиционния си ритуал. Лицеви опори на селския площад.

                 С обещания за скорошни срещи по чукарите се разделяме, някой ронят кротки сълзи, но за кратко. Защото сме пролет, задава се лято, а полетът на соколите продължава!

 

 

 

 



Тагове:   Стара планина,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - Беше ми интересно,
30.03.2009 13:08
тази снимка с игликата си помислих, че си я направил заради мен, имаше ли много или това са единични екземпляри, тази пролет дойде твърде късно и тепърва ще има да расте иглика поне до края на април. Колкото до Дамян Дамянов, последния ми постинг беше с негови стихове, но за съжаление много хора, между които и поети, пишещи в блога, не можаха да отговорят на въпроса ми, младите не четат достатъчно.
цитирай
2. lubara - Prolet
30.03.2009 13:46
Къде е за Дамян, да се пробвам. За игликата, няколко стръка видях, оставих ги да растат. И заради теб ги снимах, че и забелязах дори!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - За него е в последния ми постинг от 29.03.09 г.
30.03.2009 13:51
със снимки от Коста рика. Вече е отговорено на въпроса ми, а той беше съвсем простичък-кой е автора, да не говорим, че подадох и жокер.
цитирай
4. marquez - Много е забавно с теб
30.03.2009 14:54
Много ми хареса думата "бърболескат" ;) Поздрав най-сърдечен!
цитирай
5. veselinvalev - Е, Любо, ти ме напълни за цяла сед...
30.03.2009 21:58
Е, Любо, ти ме напълни за цяла седмица с въздух и магия най-чисти. Все едно съм бил при господ. Благодаря ти, брат.
цитирай
6. lubara - Веско, то от 1500 нагоре си е рабо...
30.03.2009 22:23
Веско, то от 1500 нагоре си е работата. Там е такова нещо, че ти стига не за седмица, а за цяла година. Ама нали искахме да го раздадем по-кротко. Нагоре имаше пещера и водопад, но хижаря ни каза-има лавини, не ходете.
цитирай
7. veselinvalev - Ще отидем пак, като се стопят лав...
31.03.2009 09:18
Ще отидем пак, като се стопят лавините.
За да се поклоним на водопада.
И да пием от мъдростта му.
цитирай
8. watchtowerman - Любо,
31.03.2009 11:05
разбирам защо си обърнал по-малко внимание на снимковото творчество...
цитирай
9. lubara - wat
31.03.2009 11:22
А, много приятна закачка, мерси! Имам много снимки, но този път не исках да се разпростирам надълго и широко.
С две думи колкото по-нагоре, толкова по-вълнуващо!
цитирай
10. gamina - :)
31.03.2009 18:38
Стойностна разходка :) А с това топене сега - скоро няма да има сняг и лавини :)
цитирай
11. lubara - gamina
31.03.2009 18:59
Да не ти прозвучи нескромно, малко ми дойде ходенето. Над 1500 , там си е емоцията.
Но и на това съм доволен, като се разлисти, повече!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4589375
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930