Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2013 21:02 - Баща ми отново беше в Южния парк-разказ
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 5011 Коментари: 8 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                Срещнах го, наистина. Седеше леко прегърбен на дървената пейка, пушеше цигара, която изгаряше пръстите му. Защото разговаряше с мен. Аз стоях до него прав и нетърпелив.
             - Твоята е лесна- каза накрая баща ми. Ами аз, вече съм на шестдесет…
             Отсреща Витоша беше зелена и чиста. Белите снежни преспи бяха като малки носни кърпи, готови всеки момент да се разпръснат из синевата, и само спомена за тях щеше да ми напомня за изминалата студена зима. Пухчетата на тополите се разхождаха във весел танц около нас, докосваха се около гладкото му избръснато лице и той  бърчеше устни. И не преставаше да говори, гледайки някъде назад, където беше останала майка ми. Държеше се, но знаех колко му е тежко през тези години. Беше смешен и много мил.

                 На шестдесет, та сега аз съм на толкова. И се чувствам като онзи хлапак, който понякога гледаше да е по-далеч от него, защото имаше в бележника четворка, или пък беше запалил първата си цигара. На абитуриентския ми бал ми подари кутия вносни папироси, той самият не пушеше. До онова време, когато останахме без нея… Какъв подарък само…
              … Внук ми се затича към мен и ме дръпна за ръката. Беше за пръв път само с мен, в Южния парк.
                - Къде е мами – устните му се свиха в окачване, готов да се разплаче.
                - Сега, сега – прегърнах го аз…
                - И тя ще дойде тук, и татко ти ще дойде, и баба ти също. Нека обаче да отидем на скачащия батут - му отвърнах аз и го поведох през алеята.
                След минути вече се смееше, косите му се пилееха настрани и нагоре, беше забравил, макар и за кратко какво му липсва.

                  А баща ми винаги ще е тук, седнал на някоя пейка, с цигара в ръка. Малко над шестдесетте.
                 Видяхме се, отново се видяхме.

        

           28.05.2013                                              Любомир Николов        




Гласувай:
11



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nicodima - Трябва и аз да отида да си поговоря там с един много скъп за мен човек...
28.05.2013 22:08
Когото още виждам на една пейка край езерото, със захапана между зъбите цигара и "24 часа" в ръка...
Така е, Любо, те остават завинаги в някой спомен, а споменът се събужда от тези скъпи за нас места...
цитирай
2. lubara - Пожздрави, nicodima!
29.05.2013 13:22
Даниела, това е животът. Един ни напуска, друг ни изоставя. Както казваше Дончо Цончев: " Всеки ден си отиват приятели. А се раждат все непознати."
цитирай
3. ishchel - Баща ми днес щеше да
31.05.2013 12:44
празнува своята 80 годишнина, развълнува ме разказа ти, Любо, много...Прекрасен спомен си запазил от своя баща - видях го и аз на пейката...да е светло в сърцето ти!
цитирай
4. lubara - Поздрави, ishchel!
31.05.2013 14:03
Ани, моят баща щеше да е на 85... Жива и здрава бъди!
цитирай
5. anwel - На едно место бях ти написал кратичко: "Късметлия"...
02.06.2013 22:50
това е много болна тема за мен и един ден ще има нещо повече написано от мен за моя баща...
цитирай
6. lubara - Поздрави, anwel!
03.06.2013 07:32
Андрей, помня този ти коментар!
цитирай
7. ivoki - Познато, много познато наборе. . . . ...
06.06.2013 18:37
Познато, много познато наборе......
цитирай
8. lubara - Поздрави, ivoki!
06.06.2013 19:53
Разбира се...наборе!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4592624
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19631
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930