Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2010 18:09 - Букет и сладко от горски ягоди - разказ
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 8852 Коментари: 20 Гласове:
13

Последна промяна: 03.02.2010 18:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                       По идея на kasnaprolet9999

                      Виждах ги всяка сутрин в хотела, закусваха мълчаливо. Баща и дъщеря. Мъж на средна възраст, прошарени коси, среден на ръст, наблюдаваше я с нежност. Момичето беше около тринадесетгодишно, красиво, със спортна походка. Винаги си поръчваха от менюто палачинки с горски ягоди. Скиорският сезон беше в разгара си, после тръгваха  да обикалят пистите наоколо и късно следобяд се качваха в стаята си, оставаха им още няколко дни, в които щяха да са заедно. Защото той живееше отделно от семейството си, вече половин година. Разбрах го случайно, една сутрин бях седнал на съседната маса и дочух какво си приказват. Както никога досега бяха разговорливи.

- Мама ми разказа една случка, била е на моите години. История с букетчета от диви ягоди. Може би и ти я знаеш.

                     - Да видим, разказвай- облегна се назад бащата. Току що бяха привършили с палачинките.

                       - Мама се влюбила за пръв път на един спортен лагер, високо в планината. Имало е много момчета и момичета. По цял ден били по тренировки, но вечер задължително се събирали около лагерния огън. И едно момче, казвало се като теб, тате, я избирало винаги от многото нейни приятелки, нали я знаеш онази игра на тунел. Ръка за ръка, гледали са се някак особено, някакъв ток протичал по телата им. Или са се търсели за танците, когато китара или акордеон разнасяли мелодиите си по голямата поляна, обградена с борови дървета. Но нищо повече, все пак онова време било друго, така ми разказваше мама. Един ден били около едно малко езеро, и топката, с която си играли попаднала навътре в него. И мама нагазила в студената вода, без да се замисли. Нали за тази топка отговаряло нейното момче. Как да го остави в беда. И после се разболяла, няколко дни лежала с температура в лагера. А той всяка вечер, преди лагерния огън бил при нея, с букетче от горски ягоди. Приятелките много й се сърдели, защото тя винаги изяждала сама ягодките. Не искала да дели чувствата си и този си подарък с никого. Така минал целият лагер, и оттогава мама много обича горски ягоди. И аз ги обичам. После никога повече не го видяла, този Любчо. А пък аз все си мисля, че това си бил ти, тате.      

                       Видях как бащата се усмихна, после хвана дъщеря си за ръка.

                     -  Чудното е, че и аз имам една такава история. И сега, като си помисля, какво съвпадение, онова момиче, за което ще ти разкажа, се казва като майка ти, Пролет. Едно лято отидох при братовчедките ми, бях на твоите години. А те засаждаха борчета високо в планината. Цялото им училище беше там. Ставаха сутрин много рано, преди изгрев слънце. Росата мокреше краката, мъглата обаче бързо се вдигаше и по обяд вече не можеше да се работи от жега. И всяка вечер имаха забава в столовата или около големия лагерен огън навън, край високо вдигнатото знаме на училището им. Аз бях с тях само една вечер, и танцувах с това момиче, за което ти казах. Много го бях харесал. А на другия ден набрах много ягоди, сечищата бяха почервенели от плод. После вкъщи варих сладко, за първи път в живота си. Стана ароматно, отлично се справих. И есента мойте братовчедки ми дойдоха на гости. С тях беше и Пролет. Черпих ги от моето сладко, бях много горд с това. Исках да й кажа, че я харесвам, че искам отново да бъда там, с нея в планината, под звездите и край светлината на вечерния огън. Но бяхме едва на твоите години. Не я видях повече. Оттогава и аз много обичам горски ягоди.

Двамата, баща и дъщеря, се бяха умълчали. Може би си представяха , че зимата вече е свършила. Дошло е горещото лято. И те са там горе, при поляната с дивите ягоди.

 Но не само двамата. А той, тя и майка й. Пролет, една жена на средна възраст, с едва видимо прошарени коси, която както тях обича много червените, дребни и дъхави горски ягоди.

Защото това са техните истории, на мама и татко, букет или сладко, какво значение има това. А може и да са ги преживели заедно, забравили са някои подробности, все пак доста време е минало оттогава. Но дъщеря им ще ги накара да си ги припомнят, защото тя най-много от тях обича неповторимия вкус на дивите ягоди.      

 

 

03.02.2010                        Любомир Николов                       





Тагове:   букет,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - Страхотна компилация си направил
03.02.2010 18:42
от моите и твои спомени. Страшно ми хареса разказа ти, жив и здрав да си, все така романтично да пишеш. Не мога да му се нарадвам, усмихна ме тази вечер. Поздравявам те!!! Добавих линк към него в моя постинг за ягодките.
цитирай
2. lubara - Поздрави, prolet !
03.02.2010 19:10
Можеше да бъде малко по-развит в детайлите. Но имам един навик, каквото напиша от раз, това е.
А със сладкото, тази е истинска моя история. Преди два дни ми дойде идея да ги обединя по този начин.
Бъди здрава и ти !
цитирай
3. mamas - Поздрави!
03.02.2010 19:12
Харесва ми, че не изменяш на романтичния стил.
цитирай
4. lubara - Поздрави, mamas!
03.02.2010 19:26
Заслугата е на Пролет. Аз обединих две истински истории. По този начин.
цитирай
5. ckarlet - Lubara, невероятно хубаво разк...
03.02.2010 20:42
Lubara, невероятно хубаво разказваш! Твоите разкази са много истински и това много ми харесва!
Поздрави и от мен!
цитирай
6. whitepigeon - Много ми хареса. А като написано за ...
03.02.2010 21:02
Много ми хареса. А като написано за "един дъх", още повече. Браво! :-)
цитирай
7. mrazekoff - Добре
03.02.2010 21:03
стои на фона на разказа за дивите ягоди. Развитие в двоен план.... Браво!!!!
цитирай
8. lubara - Поздрави, mrazekoff !
03.02.2010 21:09
Е, то оригиналът е филма " Поляната с дивите ягоди", който гледах по онова време, времето на "сладкото от ягоди".
цитирай
9. lubara - Поздрави, ckarlet !
03.02.2010 21:58
Нямам фантазия, затова са такива.
цитирай
10. lubara - Поздрави, whitepigeon !
03.02.2010 22:01
Благодаря ти, това е все пак един малък, но почти истински разказ. Случило се е , опаковката е само начин да се пресъздаде чувството, настроението, или да се извика спомена.
цитирай
11. kasnaprolet9999 - И това с танците е вярно,
04.02.2010 09:56
само че не се бях сетила за тях. Тогава беше на мода един танц медисон 5. Заставахме в две редици, но по двойки, от едната страна момичета, от другата момчета и започвахме разни странни стъпки първо две на дясно, после изнасяхме левия крак напред, а трупът назад, после всичко се повтаряше , но наляво, с изнасяне напред на десния крак. беше нещо подобно на рока, но в забавени кадри. Освен този танц, тогава си играеше и шейк. Накара ме да си спомня още неща, ама спирам вече, че иначе ще ти дам материал за още един разказ :)))
цитирай
12. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
04.02.2010 12:17
Според мен нищо не ти пречи ти да го напишеш. То си е лесно, щом ти е на сърцето!
цитирай
13. tili - ей, сладкодумецо!
04.02.2010 16:06
Как си го сглобил само! Красота ;-)))
цитирай
14. lubara - tili,
04.02.2010 16:15
Прибавих една моя история към тази на Невена. Това е.
Можеше още да се задълбая, но защо пък !
цитирай
15. kalin8 - Поздравления
05.02.2010 15:11
и отмен!
Б.
цитирай
16. lubara - Поздрави, kalin8 !
05.02.2010 15:53
Благодаря, сърдечни също.
цитирай
17. plamenshopov - Приятелство! Какво е това? Понякога сме лекомислени и го губим.
07.02.2010 01:11
Не искам да си губя приятелите никога вече. Много от тях съм ги загубил в младежките си години. Не мога да ги върна вече. Някои от тях даже и ги няма. Радвам се поне, че Бог ми отвори очите да оценя макар и късно, какво е означава "приятелството". Когато се случи нещастието с Йов, приятелите на Йов дойдоха и седяха с него седем дни и седем нощи и не говориха (Йов 2:13). Но те бяха с него и мълчаливо го подкрепяха.
Благословение!
цитирай
18. lubara - Поздрави, plamenshopov !
07.02.2010 11:59
Съгласен съм с теб, защото двама от моите скъпи приятели си отидоха твърде рано.
При все, че тук става дума за тези наши невинни чувства, когато сме били между детството и юношеството.
Бъди здрав !
цитирай
19. nian - :)
26.09.2012 12:20
lubara написа:
Заслугата е на Пролет. Аз обединих две истински истории. По този начин.

Надявах се ти да си бил момчето от спомените на Пролет..:)
цитирай
20. lubara - Поздрави, nian!
26.09.2012 13:16
Е, Пролет я познавам, тя е заслужавала повече, без съмнение.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4597551
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930