Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05.2009 14:46 - Един стар рефрен
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 2621 Коментари: 9 Гласове:
1

Последна промяна: 16.05.2009 15:01


         ” - Не всичко е пари, приятелю...”                                                                                     Рефрен от една стара песен                 Преди седмиица отидох в редакцията на едно авторитетно списание. По стечение на миналото със зам.редакторът се познаваме от дълги години. Не ме беше забравил, разбира се. Те онези години, когато си със силната чувствителност на младостта не се забравят лесно. Предложих му няколко разказа, той не знаеше, че от две
години съм прописал.          -    Какво ми носиш?- делово ме запита.               Показах му пет-шест неща, не ги погледна дори.           -   Е какво, идваш тук като на сергия, дано купя нещо?
И много кратки са нещата ти, не че е проблем това  – отново делови, но и саркастичен. -   Не знам към какво имаш предпочитания - опитах се да
се измъкна аз.          - Разкази, истории, да има душа в тях. Ти не си ли чел нашето списание.               Не съм го чел от онези, младите години. Не се е променило много според мен, и без да съм го чел се вижда. Не му го казах.          - Виж сега, всичко е сделка, нямам време да чета нещата
ти. Претрупано е бюрото ми, няма да се лъжем. Тук предлагаш, одобрявам и печатам. Ето ти един наш брой, виж стила на
това, което публикуваме, после пак ще говорим.        Не ме попита за миналите приятели, аз защо ли му
споменах за двама, трима. Не се сдържах.    Малко време ми трябваше, за да разбера най-важното. Авторите бяха не с име, а с биография. Не, че бяха известни, не
че нещо от публикуваните няколко разказа ми хареса. Писано, писано, доста текст е наблъскан вътре.        Но хората си имат награди, публикации, авторитет.        Имат си биография.        А аз имам петдесет неща, на десетина от тях хората се просълзяват, разпечатват и носят  седмица-две със себе си. До кредитните си карти, до снимките на децата или бащите си, някои
и до сърцето си. Ей така, да преживеят по-дълго това, което ги е просълзило.        Но си нямам биография, бая хляб трябва да изручам, за да отида отново при моя познат от онези, младите години. А не съм сигурен, че в бъдеще и да се сдобия с такава атестация ще отида отново.         На другия ден влязох в редакцията на списание ” Пламък”. Посрещнаха ме, сякаш се познаваме от онези, младите години. И не ме питаха за биография. Бяха много мили. Но както ми каза
главният редактор, един известен и уважаван поет, тук не искаме пари при публикуването.  - Но и не изплащаме хонорари - и се засмя с лъчезарна
 и топла усмивка.           - На самоиздръжка сме, добре че пуснаха новата метростанция, до нас ме стоварва влакчето. Бях решил след деветнадесет години доброволен труд да се отказвам, пари нема, действайте, така ни помагат от Културното министерство.               Искам да му кажа, недей, поете! Недей, мечтателю за другото, минало или по-доброто бъдещо време! Времето, когато литературата няма да се продава по биографични данни, няма да се продава на килограм. А ще намира читателите си с душата на разказаното.             Нали и моят познат от младежките години, зам-редакторът така иска.Трябва да имат душа нещата ти.            Моите имат, така казват хората, които ги четат. Но явно това не е достатъчно!            Рефренът дали е в сила още...или онази песен отдавна не е актуална, все пак в ново време живеем!                    16.05.2009                                                                    Любомир Николов                    



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - докато не са ти сложили цена,
16.05.2009 15:10
чувствай се безценен :-) не всичко е пари, а и парите не са всичко.
цитирай
2. tili - Ти нали щеше да издаваш книга?
16.05.2009 17:54
Публикувай и в "Пламък", но си направи книгата. Тогава да ти говорят за биография!
Едно време на един писателски конгрес някой от дъртите червени динозаври беше казал, че Николай Кънчев RIP,нямал биография, а той беше най-издавания ни поет на запад!Завистливите тъпаци нямат свършване.
цитирай
3. hel - Душа трябва да напишеш,
16.05.2009 18:19
душа трябва да прочетеш, но за издаването трябват пари, а и биография, както разбирам!

цитирай
4. mamas - Душа щом има(а тук има),
16.05.2009 21:03
издаването е подробност. Въпрос на избор дали да издадеш книга или да отидеш някъде на почивка за десетина дни.
Наистина, да чакаме ли скоро книга?
цитирай
5. lubara - rummi,tili,hel,mamas!
18.05.2009 07:36
Ако трябва да избера десет дни на почивка или сто екземпляра от книгата ми да стоят в мазето, хич не се колебая, заминавам на десетдневката!
цитирай
6. naddya - Не се отказвай толкова лесно!
18.05.2009 17:25
Списания има колкото искаш ;) А и темите ти са много разнообразни, все ще се намерят редактори, които ги интересува съдържането, а не опаковката. Успех!!!
цитирай
7. lubara - Поздрави!
18.05.2009 17:32
E, наистина добро пожелание, naddya!
Това, че брадата ми е бяла не значи, че не ми са млади надеждите!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Ще ти стискам палци за книгата,
19.05.2009 16:08
ти заслужаваш да бъдеш четен, а и хората имат нужда от твоите разкази, но някои още не знаят това. Поздрави!
цитирай
9. lubara - prolet, привет!
19.05.2009 17:52
Ааа, то пролет винаги се свързва с надежда, благодаря ти!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4589160
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930