Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2009 21:51 - Моите щури истории - триатлон по лудост
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 865 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 12.08.2009 16:25


       Тези истории се случиха през 93. Тогава бях на 41 години, обяснимо е заглавието на това, което ще разкажа. Сега нещата са по-различни, желанието го има, но 55 е по-друго нещо, за съжаление откъм възможности. Да не се оплаквам, защото след време, дай Боже и тази възраст ще считам за почти младежка.

             Първа :   Как преплувах язовир Доспат, и то два пъти наведнъж.            Беше хубавото лято на 93. Бизнесът беше в разгара си. Самочувствието ни достатъчно голямо, за да си позволим с приятели две седмици почивка на Слънчев бряг и язовир Доспат. За морето не ще говоря, в ресторантите вечер правехме по-големи сметки от чужденците. Имаше едно заведение “Хонолулу” , голям майтап беше, когато го открихме на края на стария Несебър. Аз го бях набелязъл от обява във вестника още от Търново. Та какво ли не беше. Кралски скариди, бири, после отново скариди, основното ястие не го помня. Около нас се въртяха сервитьорите, накрая на вечерта ни извикаха файтон. По друг начин нашият доайен на компанията Кирчо не желаеше да се прибираме в хотела. Беше щур и за двама. А на “Фрегатата” и “Магурата” бяхме в стихията си.         След десетия ден заминахме на язовир Доспат. Отседнахме в хотел на края на язовира, до пътя за Сърница, едно много загубено градче ли, село ли, не знам.        Природата в Родопите е чудна, мека, величествени гори, но на мен ми липсваше морето. На втория ден казах на цялата група, влизам да плувам. Не прекалявай, ми отговориха те. Пък аз им “разказах играта”.        Отначало не мислех да го правя. В тази си част язовирът е много тесен, но отсрещният бряг си е далеч. Някъде около средата си рекох, я да го преплувам, та какво да правя на брега. Синът ми на петнадесет, момиченцето на приятелите на седем. Скучаем всички, релаксираме след морето.          И тогава Кирчо наду клаксона на колата. Отначало не можах да разбера защо. После беше късно, не ми се връщаше, бях се запътил към другия бряг. Излязох без проблеми, от рамената, краката и ръцете ми се провлачваха разни водорасли. Брегът беше кален, гаден и мочурлив. На тридесетина метра един стопанин пасеше коня си. Много втренчено ме гледаше, този откъде изникна. Постоях на един камък не повече от десетина минути. И пак във водата. Не ми се заобикаляше покрай язовира, покрай мотела, после край гората до мойте хора. Ще плувам, по-лесно е през хладката вода, беше яко започнало да пече. Лесното някъде към края започна да свършва. Около час и половина бях плувал, слънцето беше вече в очите ми, почувствах как вълнението ме връща обратно. Тогава под диафрагмата се надигна уплахата, но само за малко. Просто свикнах бързо с нея, трябва да изскоча, нямаше как да призная, че се увляках. При все, че умора имаше не тя щеше да решава.           На брега бяха прибледнели. Какво ви става, вече имах кураж да кажа, нали ме знаете как плувам, какви са тези паники. Проговориха ми чак вечерта в кръчмата в Сърница, там сръбското бе на особена почит. Може би и вкусът на говеждо в кебабчетата ги беше подсетил, че не всеки е идеален, в това число и аз.             Късметлия си, ми каза един местен след като му разказахме. Сигурно беше прав.             Втора :    Крос “Ивайло”- на Света гора, аз съм от спонсорите                 От трите истории тази е най-кротката. Бягам от много малък, не знам от кога, откакто се помня. Бях на десет, в училището знаеха, че съм много добър. Имаше едно състезание в градинката на църквата “ Николай Софийски”. 134-то училище е в единия й край. Тогава аз бях първи от всички, в трети клас, а имаше и седмокласници. Гледаха ме като извънземен, опулени как този дребосък може да им скрие топката. Такъв бях, можех. Същата година ни заведоха на стадион “Септември” в Красно село- на края на София. Да гледаме някакво състезание на големите. Издържах до втория старт. После скочих до учителката по физическо. Трябва да бягам, й казах. Но ти си още малък, може би след година, две. Невъзможно е да чакам толкова, сега слизам на пистата. Много дължа на тази жена, намеси се и аз стартирах. Нямах дори гуменки, бях бос. За първи път с нисък старт и пистолет, затова закъснях след сигнала. Но после ги отнесох. Победи ме само един, той беше голям и трениран, нямаше как да загуби. Треньорите ме прегръщаха, искаш  ли да идваш на стадиона да тренираш, чака те голямо бъдеще.             Така се започна с любовта към леката атлетика.                        Кросът “Ивайло” беше след толкова години. Трябваше да го подпомогна, нали и на мен са помагали. Освен спонсор обаче, пак както преди не се сдържах. Ще участвам, може ли да бягам с младите, за идеята. Развеселих съдиите, но нали съм дал средства за това престижно за онова време състезание. Съгласиха се.            Бягах със сина си. Той на петнадесет години, аз малко над четиридесет. Не му се дадох, теглих го през цялото време, дори малко го надвих. Е, още ставам, си казах. Как може толкова да се вживяваш в едно бягане, ми казваха после приятели. И сега ми се иска да отида на стадиона, да направя седем обиколки и половина, да ударя теста на Купър за шестица, но коляното ме е предало вече. Сърцето обаче не е.              Трета:   Колело “ Турист” , руско, със четири скорости                    Винаги съм искал да имам колело. Като малък карах само лятото, на село. Започнах късно. Направо на голямо, под рамка или на дамско. Карали ли сте под рамка, защото сте дребни все още. Емоция, караш изкривен, но караш.                Така на около четиридесет отидох от Търново в Севлиево да си купувам спортен модел колело. На пазара се свършваха веднага, взех един вестник с обяви и така го открих. Цената бе добра и една събота в десет хванах рейса. Каква сметка съм си правил, освен парите за колелото нямах и лев. Колко са петдесет километра. Нямах дори един сандвич. Около обяд стартирах обратно. Още веднага извън Севлиево веригата изскочи. Хайде целите ръце в смазка, след десетина километра пак същата история. Някъде след три часа бях на десет километра преди Търново, на едно капанче. Гладен бях като вълк, колкото да звучи банално. Свитки ми се виеха, никакви плодове от крайпътните дървета не можеха да ме залъжат. Както пиех вода пред ресторанта, не мислейки доколкото мога за друго, до мен спря кола. Тежкари със дъщеря като слънце, но капризнаааа…”Искаш ли грозде”, попита я баща й . Миеше го на водата, да не би щерката нещо да се повреди. Гримасата й ме влуди.” Как може да не искаш” ми се щеше да извикам, “давай го тук”. Това бяха думите , на гърлото ми бяха. Едвам се сдържах. Захвърлиха го на пътя, направо откачих. И отново на педалите. Когато пристигнах в къщи час и половина бях на масата, щастлив че ям и пия. Изпих една бутилка вино,  доста нещо изядох.             Карах го това колело десетина години. Сам по пътищата, до Дряново, до селата наоколо. Веднъж един познат ме попита, с кой камион го довлече до нашето село това колело. Какъв камион, само с него съм. Не можа да разбере какво му казах, не можеше да повярва.             Имахме една малка виличка на петнадесет километра към Балкана, редовно ходех с колелото там. И се връщах. Но есента на същата 93 ми се случи случка. Беше чуден ден, топъл и слънчев. Бях на вилата. След няколко дни щях да купувам нова кола, мислех си за това. И се увлякох. Наздраве за покупката, и така до свечеряване. Можех да остана да спя там, но така било писано. Награбих колелото и излязох на шосето. На Хаинбоаз.            Само след километър кракът ми изскочи от педала. Сега знам защо състезателите са с вързани за обувките педали. Пък и те спазват някакъв режим , не вярвам тестът им за алкохол да е положителен по време на състезание. Аз не отчетох това , шосето ме посрещна и като се опомних дясното рамо беше неестествено ниско. Линейка ме закара с колелото в болницата. В спешната помощ с колело. Голям цирк. После ми направиха най-шантавата шина, която може да има.            - Донеси си резервната гума от колелото - през сълзи ми каза докторът. Толкова остарели методи на лечение ми приложи, че моя съученик, лекар от МВР болница дълго го подиграваше. Бях отишъл при него на преглед, все пак за здравето става въпрос. Около гърдите до кръста с гипсов пояс, а към него гумата притиска и намества рамото. Голяма веселба. Така минаха двадесетина дни, на работа бях, големи продажби направих. Новата кола я докара братовчед ми, на третия ден вече карах със здравата си ръка.         Сега като пиша това ме напушва голям смях, чудя се на себе си .         За тези, които не знаят, триатлонът е спортна дисциплина. Много трудна. Изискват се комплексни качества. Километър и половина плуване, после около четиридесет километра колоездене. На края, за втвърдяване на мускулатурата на краката около девет километра крос.                  Моят триатлон беше по-различен и няма да се повтори, което му е хубавото.                            02.2007



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - Наистина си много щур, ама
13.04.2009 10:28
животът без щуротии е мнаго скучен, но все пак
спазвай някаква мярка занапред, щото колкото и
да си трениран, годините не са същите и си оказват влияние.
цитирай
2. lubara - prolet, привет!
13.04.2009 11:01
Много си права, аз така започвам разказа. " За съжаление откъм възможности." Няма да се предаваме!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4574927
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031