Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2010 17:56 - Батошевският мъжки манастир
Автор: lubara Категория: История   
Прочетен: 7242 Коментари: 20 Гласове:
23

Последна промяна: 11.07.2010 20:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                             На двадесет километра от Севлиево, в склоновете на Стара планина, се намира село Батошево. След него идва Карамичевци, на дясно стръмно нагоре, по хубав асфалтиран и тесен път излизаме на Батошевския манастир.
                           """"  Според надпис върху мраморна плоча, изложена в музея на село Батошево, манастирът е основан през 1250г. по времето на Цар Михаил Асен, внук на Асен. Манастирът е бил разрушен с падането на България под Турско робство. През 1809г. монах от град Троян, Исай, заживява като отшелник на това място. Един ден монахът чул историята на една пастирка, която разказвала като една вечер, докато търсела изгубения си добитък, видяла една майка с дете да седи върху камък и да плаче, нареждайки че е забравена и оставена без дом. Монахът намерил пастирката и изтълкувал нейното видение като послание на Богородица, че иска да бъде построен отново манастир на това място. Исай построил малка колиба до камъка, окачил икона и заживял в нея. Исай започнал често да слиза до Батошево и Севлиево и да разказва на местните хора историята на пастирката, опитайки се да събере дарения за построяването на нов манастир. 

image
                          
             За съжаление, Исай не могъл да завърши делото си, защото бил прогонен насила от развалините. През 1831г., обаче, по времето на голяма чумна епидемия, много граждани на Севлиево напуснали домовете си и избягали в планината. Хората тогава дали обет, че ако се завърнат живи и здрави, ще постоят отново манастир на мястото на стария Батошевски манастир. Така и станало
. """"""

image

image

image

image

image

image

                            Преди дванадесетина години бях идвал тук. Днес отново съм на това място, очарователно спокойно, близко до планината, направо в полите й. И завладяващо с красотата си! Трикорабната сграда на църквата е внушителна!

image

image

image

                                                     Красива е, нали!

image

          А това е поглед на юг, към върховете на Стара планина! Там са Пеещите скали над хижа Мазалат, където бях миналата неделя.

image

                                    До скоро, Батошево!


Тагове:   манастир,   мъжки,


Гласувай:
23



1. nicodima - Щастлив си, приятелю, че си видял тази красота...
11.07.2010 18:28
И едно голямо благодаря, че я споделяш с нас.
В дворовете на манастирите има нещо невероятно умиротворяващо. Не знам какво е, но стъпя ли там, душата ми полита в други измерения. Най-интересното е, че така го чувстваше и синът ми и го споделяше още като много малък.
Бъди здрав!
цитирай
2. lubara - Поздрави, nikodima!
11.07.2010 18:36
Този манастир много ме впечатли първия път, когато го посетих. Сега отново ме заплени с красотата си. Какъв труд и жертвоготовност са дали от себе си създателите на това свято място!
цитирай
3. anastasiia - На какви чудни места ни водиш!...
11.07.2010 18:50
Свети места..., красиви...
Благодаря ти, Любо!:)
Цяяяял букет усмивки, пловдивски, ти изпращам...:)
цитирай
4. lubara - Поздрави, anastasiia !
11.07.2010 19:07
Много ти благодаря за усмивките! Така е, на мен ми дай само да обикалям тук-там!
цитирай
5. vidrica - Не знаех за това място! Благодаря ...
11.07.2010 21:37
Не знаех за това място! Благодаря ти!
цитирай
6. lubara - Поздрави, vidrica!
12.07.2010 08:08
Около това място е Лъгът, откъдето севлиевци се катерчат до Мазалат. Не съм ходил, бая стръмничко било.
цитирай
7. juliet - Благодаря!
13.07.2010 16:58
Ходила съм преди години и ми беше приятно пак да се върна!
цитирай
8. lubara - Поздрави, juliet!
13.07.2010 17:42
Аз също за втори път отивам там. Много красиво и завладяващо място.
цитирай
9. henzelski - Много
13.07.2010 21:23
и все хубави снимки, Любо...;)
цитирай
10. lubara - Поздрави, henzelski !
13.07.2010 21:26
Интересно място е там, в полите на планината! До манастира има и изоставен пионерски лагер. Да си пионерче не е било толкова лошо!
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Красиво е, наистина!!!
13.07.2010 22:42
С теб сме на една вълна тези дни, този манастир си е направо за шестица, пък и хубави снички си направил, поздрави за което.
цитирай
12. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
14.07.2010 07:11
Да, четох твоя постинг за Кремиковския манастир-не съм бил там.
Батошево е за безусловна шестица!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Така си е,
15.07.2010 11:31
днес ще пусна и втората част за новата църква в манастира. Снимките и инфото ми са много и не можах да ги побера на едно място.
цитирай
14. lubara - Хубаво!
15.07.2010 12:19
Хубаво!
цитирай
15. анонимен - хубаво място
15.07.2010 21:24
Мястото е хубаво,но за съжаление няколко прекрасни икони са взети за някаква изложба от ЛЮДМИЛА ЖИВКОВА и никога не са върнати........значи откраднати
цитирай
16. lubara - Към 15.
16.07.2010 07:35
Ами така излиза, поздрави !
цитирай
17. zvezdichka - Да Любо, толкова
19.07.2010 23:42
нависоко и е много красив :). Ние го посетихме на връщане от Априлци, когато ни валя снега месец март и исках да пусна пост за него и дори подготвих една чернова за селце, близо до Априлци, което ме впечатли, но не намерих време за Батошевския манастир, за да завърша цикъла от пътуването и така черновата още отлежава... Но какво да направя като следват нови и нови пътувания и аз все за нещо ново искам да разкажа и все не успявам, че и време твърде нямам :).
А относно намирането на този манастир не бях се осведомила предварително. Видяхме го на картата и решихме да го посетим на връщане. Мислех си че е около село Батошево и ако знаеш как се въртяхме из тези севлиевски селца, където нямаше почти никакви табелки. Излизаш от едно селце, влизаш в друго и не знаеш къде си точно, въпреки, че се оправяш с карта. Аз чак такава безинформация не бях срещала другаде... Че после се наложи да се връщаме, защото се оказа, че има и Батошевските манастири са два - женски и мъжки, а ние искахме да видим мъжкия манастир, точно, за който и ти говориш.
На мен ми направиха впечатление многото орнаменти и миниатюрни склуптурки, които бяха вградени навсякъде във зидовете и стените на църквата. Изглеждаха ми много стари!
Много е интересна историята с построяването на манастира!
Поздрави за постинга :).
Някой път може и аз да пусна мои снимки :).
цитирай
18. lubara - Поздрави, zvezdichka !
20.07.2010 06:54
Пускай, не се колебай. Женският манастир е в селото, но не е толкова интересен.
цитирай
19. mamas - Pozdravi,Lubo!
23.07.2010 18:41
I az kakva planinarka stanah da znaech...
цитирай
20. lubara - Поздрави, mamas !
23.07.2010 20:03
Ще разказваш, ще разказваш!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4587674
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930