Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2010 13:36 - Брюксел
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 15143 Коментари: 34 Гласове:
29

Последна промяна: 19.08.2010 16:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                 Брюксел-центърът на Европа. Седмица не е достатъчно, но кой ти я дава.
                                 На летище Шарльороа ни чакаше синът ни. След четиридесет километра сме в Брюксел. За пътищата няма да говоря, магистралите не се отличават по нищо от второстепенните артерии. 
                                 Кварталът, където Пламен се е установил, е много спокоен, чист и приветлив, къщите са по на два-три етажа, блокчетата-на не повече от пет.


image

image
  
                                   Панорама от единият балкон, от другия се вижда зеленината на вътрешните дворове.

image

image

image

                              Това е сградата в центъра, където работи синът ми.

image
           А в тази работи Явор,  demonwind, с който се видяхме за час.

image

                 Вече сме в центъра, катедралата Сен Мишел. Космическа сграда, слушахме орган, разгледахме множеството й витражи, склуптури и пана. Цари невероятно спокойствие.

image

image

                                                Защо ли така съм се ухилил?

image

image

              
   Вече сме на централния готически площад- "Гран Плас".

image

              Точно пристигаме, когато редят килима от цветя!

image

                      Туристите сме очаровани от красотата!

image

                            Площадът е ограден от сгради, строени 17 век, на партерните етажи са кафенета, музеи, магазини за сувенири.

image

     Наблизо е " Манекен Пис"- пикаещото момче, символът на Брюксел.

image
  
            Това е снимка на  другата сутрин, когато пихме кафе на втория етаж на едно кафене, намиращо се на четвъртата страна на сградите.

image

image

                      Цялата фасада е със склуптори на човешки тела, може би имат някакво по-голямо значение, но какво, достатъчно е погледът ти да е пълен.

image

                Напускаме площада и се изкачваме към бившата резиденция на краля, откъдето се открива чудесна гледка към центъра.

image


                По една странична уличка попаднахме на това.

image

            И отново сме покрай красивите калдаръмени улички около площада. Този музикант пееше френски шансони и английски хитове от осемдесетте. Беше невероятен!

image

           А тази музикантка с усмивка ме изтърпя, докато на третия път се получи успешна снимка. Симпатяга е, нали!

image

           Склуптурата на Ван Гог, и неговият жив имитатор.

image

                                                      Кафене в центъра.

image

                 Кръстовище из центъра.
                 Ако някой ме попита как съм видял Брюксел, ще му кажа: Един много ведър град, чист и подреден, съвместяващ история и съвременност. 
                 Очарован съм от него, макар, че нямах екскурзовод и не разбирам никакви чужди езици. Но имам очи, а това ми стига!


Тагове:   Брюксел,


Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Имаш очи и то какви!
19.08.2010 13:54
След третата снимка Брюксел ми стана познат. Благодаря ти, Любо, върна ми пролетните спомени и ги обогати с този прекрасен цветен килим на площада. Добре, че не си минал близо до ВанГог, че трябваше да му дадеш 2 Е като мен:)))
Привет, привет!!!
А, забравих да питам - защо така си се ухилил;-)))
цитирай
2. erato7 - Сбъднало се е моето пожелание, о...
19.08.2010 13:55
Сбъднало се е моето пожелание, отправено към теб, Любо! Радвам се! Част от брюкселските красоти съм ги виждала от снимките на сестра ми (почти всяко лято е на специализация там). Много съм впечатлена от великолепието на цветните килими. Как го правят това тия хора!!!!!!!
Благодаря ти, приятелю!:))))
цитирай
3. razkazvachka - Мммммечта! Чистичко, килимите от цветя са си вечни, навалицата, кой знае защо, не хвърля боклуци и не плюе...
19.08.2010 13:58
А ти си се ухилил, сякаш ти е гот:)))

Да си призная - и аз се хиля на такива места - някак отвътре му иде на човек усмивката!

И да ходиш по-често на гости!
цитирай
4. cerise - Много приятен и
19.08.2010 14:06
интересен постинг, никога не съм посещавала Брюксел ... :) Хубав ден от мен! :)
цитирай
5. lubara - Поздрави, tili!
19.08.2010 14:09
Живият Ван Гог пляскаше с едни ръкавици, и посочваше кутията пред себе си. Е, две евро са си пари, все пак...
Прочетох твоите постинги отново, ама следващият път ме вземи, защото знаеш къде и какво да видиш!
цитирай
6. lubara - Поздрави, razkazvachka!
19.08.2010 14:12
Благодаря за пожеланието, един ден и до Париж да стигна, през Брюксел, стига ми!
Ами ако не бях се ухилил, ще си помислите, че съм недоволен от нещо. Което нямаше да е вярно.
цитирай
7. lubara - Поздрави, erato7
19.08.2010 14:15
Невероятна атмосфера е покрай този цвентен килим! Желая ти някой ден да го видиш!
цитирай
8. lubara - Поздрави, cerise!
19.08.2010 14:23
Все някога ще стане, нали!
цитирай
9. tili - Любарич, какво само ми
19.08.2010 14:41
коментираш из старите постинги:))) Виж, за Кнокке имам мат'риял за пост, почти готов, но нещо ме е хванал мързела. Бях там два дни. Може би ще го пусна, за да се види разликата между нашето море и онова. В застрояване и т.н. сезонът още не беше започнал. Безбожна скъпотия е в северното Монте Карло, нали? Пусни и ти снимки ако си направил.
цитирай
10. lubara - Поздрави, tili ! Ти си била тузарка, ей, два дни на северното Монте Карло!
19.08.2010 14:47
Много ни беше трудно да го изречем, това Кнокке! Имам, но в третия постинг- заедно с Брюж.
Скъпотия, ама голяма! Хубаво е, но нашето море си е друга работа.
Ама много го окепазиха, разните му ненаяли се глупендери, много!
А твоите стари постинги сега са ми по-интересни, защото съм бил там.
цитирай
11. katan - Защо ли така си се ухилил?:)))
19.08.2010 18:16
:))))
И на мен предаде настроението си и видяното през твоите очи, Любо!
Кога ли ще можем да кажем за София - "Един много ведър град, чист и подреден, съвместяващ история и съвременност."?
Благодаря за разходката!
цитирай
12. lubara - Поздрави, katan!
19.08.2010 18:22
Труден въпрос, Катя. Макар, че не сме толкова зле, но се иска голяма отговорност и големи глоби за нарушителите. И друго, тези грозни коамплекси, с ужасяващите височинни апартаменти, какво да ги правим. Много глупости сме настроили, много. Уж за доброто на човека, така ни казваха на времето.
А София е все още град с много зеленина, и Витоша е близо. Но ни липсва организация и култура в поддържане на новопостроеното.
Дано, Катя, дано!
цитирай
13. katan - lubara -
19.08.2010 20:20
Възпитание, култура, организация ...
Доста неща ни липсват, Любо!
Но и аз кажа:"ДАНО!".
цитирай
14. lubara - Поздрави, виж Никола от предния постинг.
19.08.2010 20:23
Така е, понякога си мисля, как някои ги могат работите, а ние - не !
цитирай
15. cefulesteven - Страхотно преживяване е изписано и ...
19.08.2010 21:09
Страхотно преживяване е изписано и по лицето ти и е разказано със снимките ти. Поздрави и пожелания за все по-вълнуващи и по-вълнуващи приключения. Ти си роден за тях, а те изпълват и думите ти, във всичко което пишеш, с простора си.
цитирай
16. santiment - Заредил си се с усмивки и щастие за ...
19.08.2010 21:12
Заредил си се с усмивки и щастие за тук!
цитирай
17. lubara - Поздрави, cefulesteven !
19.08.2010 21:21
Беше красиво, и някак спокойно-вълнуващо. Най-вече с това, че си сред туристи от най-различни националности, без да се различаваш от тях.
Бонжур, мосю! Само това да знаеш, ти е достатъчно!
цитирай
18. lubara - Поздрави ,santiment !
19.08.2010 21:24
Много ми допадна квартала на сина ми. На спирката на автобуса може да се види за цялата година, за всеки ден, кога ще премине. И беше точен, винаги!
А бира имаше от 25 евроцента кутийката-белгийска. По-евтино от България. Какво повече да искам?!
цитирай
19. demonwind - Поздрави, Любо! :)))
20.08.2010 00:37
Много хубав постнг, увековечил си ме ;) Утре заминажаме за Испания, че тук лятото свърши ;) Очаквай поздрави от слънчева и топла Испания :))) Поздрави на семейството!
цитирай
20. eien - Хе-хеее- и групари със стари англииски хитове не липсват!
20.08.2010 07:26
Какво настриоение само!
цитирай
21. lubara - Поздрави, demonwind!
20.08.2010 07:56
Яворе, нямаше как да видим повече неща. Пламен ходеше на работа, можеше да посетим някои музеи, като се запътихме, вече бяха затворили.
Ама колкото, толкова.
Не ходете на корида, че биковете сигурно са полудели.
цитирай
22. lubara - Поздрави, eien !
20.08.2010 07:57
Настроението беше не само в нас, то си беше навсякъде!
цитирай
23. rumqnadikova - Привет!
20.08.2010 08:41
Благодаря Ви!Може би никога няма да го видя,но благодарение на Вас ,"вече съм стъпвала и там".Весел ден!
цитирай
24. martiniki - :)
20.08.2010 08:42
mnogo hora sa usmihnati, явно атмосферата на усмивки е заразителна
цитирай
25. lubara - Поздрави, martiniki !
20.08.2010 08:49
Дора, така е. Дори вечерта въпреки дъжда, когато редяха килима с цветя, всички на площада бяха усмихнати. Хубава седмица си беше!
цитирай
26. lubara - Поздрави, rumqnadikova!
20.08.2010 08:51
Благодаря ти, хубав да е денят и за теб. Преди две години бях в Ню Йорк, сега в Брюксел и Амстердам. Ако синът ми не беше там, никога нямаше да отида.
Та, не се знае как ще се подредят нещата, нали!
цитирай
27. kasnaprolet9999 - Поздрави Любо,
20.08.2010 11:36
страхотни снимки си направил, пък и добре разказваш. Сложих постинга ти в моята блогвълна "Човекът е човек, когато е на път".
цитирай
28. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
20.08.2010 11:56
Да, снимките станаха хубави. Може още да се разказва, например за чистотата и точността на градския им транспорт, за поддържаните тревни площи, храсти и цветя покрай блоковете, за пълните и съвсем малко по-скъпи хранителни магазини, за музеите, които нямаше време да посетим. И за очарователните им бродерии и шоколадени изделия, с които са пълни малките магазинчета в центъра.
Най-хубавото е, че имаше при кого да отседнем цяла седмица, иначе нали се досещаш за цените по хотелите. Пък и това е повод да изляза в чужбина, иначе само по чукарите ще търся емоциите.
цитирай
29. ckarlet - Каква архитектура! Каква красо...
20.08.2010 13:53
Каква архитектура! Каква красота!!!
Останах без думи!
Lubara, поздравявам те! Не спирай да споделяш преживяното!
цитирай
30. lubara - Поздрави, ckarlet !
20.08.2010 14:26
Да, когато стъпиш на площада, дъхът ти спира! 17 век, представяш ли си ?
Продължаваме с Амстердам- утре.
цитирай
31. kundalini - Много красота, ведра атмосфера, усмивки...
22.08.2010 17:15
заразително е!
Поздрави, Lubara.
цитирай
32. lubara - Поздрави, kundalini !
22.08.2010 17:21
Сега си мисля, че не беше никак зле.
цитирай
33. анонимен - знаете ли името та дървото от сни...
09.08.2011 17:44
знаете ли името та дървото от снимката 3 от горе на долу
цитирай
34. lubara - Поздрави, анонимен 33!
09.08.2011 17:55
Това дърво го снимах, и синът ми дори ми каза как се казва то.
Утре го чакам/ не дървото, сина ми/ да дойде у нас в Търново за няколко дни.
Ще го попитам и тук ще поместя името на това интересно дърво.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4575645
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031