Потребителски вход

Автор: lubara Категория: Туризъм
Прочетен: 4752 Коментари: 0 Гласове:

Последна промяна: 29.03.2011 08:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Не мислех да описвам този път излизането си до любимата централна Стара планина . Но за съжаление снимките , които направих бяха станали с малка резолюция, не бях доволен от качеството им . И за компенсация стана задължително да компенсирам с думи тези два дни на наслада от срещата с красотите на Балкана . Които са достъпни за всеки , който е заразен от силата на майката природа .
                       Подготовката затова пътуване до хижа Триглав бе замислена от месец , но и този път до последния момент вариантите бяха много . То имейли , джиесеми , радиостанции , та по едно време остана надеждата , че само пощенските гълъби ще натакмят изходната точка на маршрута и броя на участниците .Накрая се събрахме обичайните заподозрени . Аз и Симчо , Бинин и Гергана , Сашо-руския и Младен . На бате Наско официално му вдигам червен картон . При следващото неявяване го изключвам от организацията .
                        Събота , но не късен следобед . А 10 часа , село Тъжа , централният площад , където хора от заетоста на Масларчето поправяха тротоари , фонтани , басейни с джакузита , рози и пепел и други подобни екстри за това не лошо селце . сгушено в полите на балкана , ако оправят трикилометровата отсечка от главния път до кръчмата и читалището няма да имат равни на себе си . Да ви кажа , този път направо се разхайтихме . Лодката - майка на Младен пое непосилните за крехките ни рамене товари с храна , завивки , вода , бира , вино и сушени плодове и ядки . През цялото време махахме само гащи и пискюли . Е , на втория ден товара с гъби-сърнелки малко ме поозориха , но за това след малко .

.             Хижа Триглав я качихме на колела . За всички имаше място , едвам придумахме Бинин да се мушне в багажника , бе решил да се надбягва с автотехниката . но не му позволихме да ни засрами , при все че геройствата му от предния ден ми се струва , че бяха намалели силно шансовете му да излезе победител .
                  Както и да е . Обядвахме на височина 25 метра от пътя , в основата на Кадемлийското пръскало . Или както Сашенката го кръсти - цвъркало . Ама този побългарен горячий человек имаше стъпъла на алпийска котка , нямаше скала и височина да му се опре . А бе руска му работа , какво толкова се учудвам .
                  И после до хижа Тъжа . Пресякахме Балкана напреко , в около три часа отморихме тела на пейките пред хижата . мислехме да отвържем кавказката порода от въжето , да дойде с нас на върха . Ама се осъзнахме навреме , че не сме в Кавказ и се смилихме над бедната животинка .
                   Връх Марагидик го лапнахме за час и петнадесет минути . По едно време забръска ситно и ръмливо , но ни се размина . А гледката отгоре е неописуема . толкова дългия и разклонен силует на Априлци , хижа плевен , част от новите постройки около хижа Тъжа , в далечината равния и широк гръб , върху който е стъпил връх Ботев . Който не е видял такава красота е загубил много . Ако прекрачиш само две-три крачки настрани и долу те чакат белите и пухени облаци , готови да ти помогнат и приютят докато си поемеш отново въздух . А настроението ни бе толкова приповдигнато и бодро , че на един път изпяхме " Хубава си моя горо " и " Напред са блеснали житата " , нали това си е химна на групата . За зайченцето бяло , как се загубило в близката горичка не искахме да си спомняме , имахме едно наум от брането на гълъбки през изминалото лято .
                  След сума ти снимки , гърмене с пищови и пушене на цигари на чист въздух поехме надолу . за нула време се натоварихме в автомобила и към шест часа бяхме наближили средата на пътя до хижа Триглав . Ама не би . Случи се малка случка , геройски излязохме от ситуацията . но няма да я описвам , да не би някой да се стресне и ни сложи пръст в колелата , ако разбирате какво имам впредвид .
                 Вечерта в столовата правихме компания на хижаря и двамата му гости . Много пекан е този чиляк , на тридесет и пет евро е , както сам се представи . Ама не се дава , а и не му личат годинките . Сигурно от чистия въздух е , нали цял живот си е горе , в планината .
                  Тъй като имаше провесени по стените само една меча и вълча кожа  бяхме принудени да се топлим с наличните войнишко-родопски-планинарски одеяла . те нямаха чет , така че на сутринта почти не бяхме премръзнали

И ето след закуска аз отново се сетих , че съм си гъбар от класа . Този голям чувал със сърненки така ме предизвика , ама хижаря си ги знае местата , има високи ботуши , за да не го хваща росата и дърва бол , да прави консерви и всякакви манджи от тъй вкусното им бяло месо . Добре , че не бе свидлив и ни отпрати с два големи плика и пожелания и ние да се облажим със сърнелки . Да , набрах си достатъчно , че и рижийки намерих за малко разнообразие . Само бинин се престраши да ми поиска две пицалуди , дано ги е хапнал и останал доволен . Защото ако ги е хвърлил на боклука го убивам , без да ми трепне клепачя .
                Връщането до село Тъжа ни отне около четири- пет часа . но не сме бързали , тази красота около теб те кара да забравиш всичко и само да й се наслаждаваш . А Бабското " цвъркало " също си го бива . Наоколо канари , върхове , в далечината дъбови гори , храсти и червенозлатиста шума . А по скалите водата блести , шуми и се блъска във пръски и цветове , до като ти се замае погледа . И си казваш , пак ще дойдем , пак ще сме щастливи тука , макар и само да е пожелание искрено вярваме , че ще е така .

А ако стане наистина отново ще е най- хубаво . Само от нас си зависи .