Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2011 16:29 - Велико Търново от хълма Света гора
Автор: lubara Категория: Регионални   
Прочетен: 18043 Коментари: 33 Гласове:
30

Последна промяна: 28.01.2011 08:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
          Днес следобяд сложих ключа на офиса и се покатерчих до Света гора. Станаха хубави снимки, времето беше чудесно!

image

               Мостът е строен в началото на 20 век и е наречен Стамболовия по името на един от инициаторите за построяването му - Стефан Стамболов. Замислен е като съоръжение, което да улеснява достъпа от града до ж.п. гарата и Великотърновския университет. Някога по него са се движели и коли. Сега, обаче, мостът е пешеходна зона, защото гаранцията за материалите му отдавна е изтекла и трябва да се избягва голямо натоварване, за да не се срути. В миналото, когато е бил строен е бил единствения по рода си в България и на Балканския полуостров. Смятан е за образец на европейското модерно по онова време мостостроене. 
              Мостът, освен на влюбените, има своя слава и заради самоубийците, за жалост.


image

                     Художествената галерия " Борис Денев". Една от най-старите в страната, функционира от 1934г. През годините се допълва и обогатява с високохудожествени произведения достигащи фонд от около 5000 творби обособени в три раздела живопис, графика и скулптура. Галерията събира и съхранява творби на български художници от различни поколения и периоди от развитието на българското изобразително изкуство. Фондът се експонира в адаптираната за целта сграда в парк "Асеневци". На първия етаж са експонирани творби на тема "Велико Търново през погледа на художника", а на втория свободно подбрани творби от фонда на галерията.

image
    
                  Тръгваме да се катерим по каменните стъпала нагоре.

image

     image

                                         Въздухът е кристално чист.

image
 
                               Вече сме достигнали алеята горе.

image

  В близък план катедралната църква " Рождество Пресвета Богородица".

image

                                         И в далечен план.

image
  
                                     Крепостните стени и Патриаршията.

image

                      Това са старите стъпала, които за пръв път изкачих през 1970-та. Изобщо не знаех, какво ме чака след седем години.

image

   Вече сме на терасата на полуразрушения ресторант, откъдето се вижда старата част на града.

image


image

image

image

image

image

  Червеният покрив на днешната Хуманитарна гимназия „Св. св. Кирил и Методий” В. Търново, най-старото училище в града.

image

                                           Хълмът Трапезица.

image

                              В близък план билото на село Арбанаси.

image

image

                                                           Паметник в парка.

image

                                                 Боровете в парка. 
                                      Хареса ли ви разходката?

image

          А ето софийските гимназисти, на 1-ви май 70-та, как са обсадили несъществуващия вече ресторант. На чийто покрив направих днешните снимки.
         Аз съм с тъмните очила, най-вдясно. Народът се качи с такси. Аз и Арса, седнала до мен, се втурнахме да се катерим пеша нагоре. Затова за нас около масата нямаше място, много важно!












Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tili - Каквото е трябвало
27.01.2011 16:36
те е дочакало:))) Я какъв си станал талантлив. И тази снимка с дървото е невероятна!
Браво, Любо!!!
цитирай
2. lubara - Поздрави, tili!
27.01.2011 16:53
Лили, добавих една снимка от архива, най-накрая!
цитирай
3. kalin8 - Поздравления и от мен !
27.01.2011 18:05
Хубави снимки!
Б.
цитирай
4. lubara - Поздрави, kalin8!
27.01.2011 18:21
Излязох да тествам новия апарат, благодаря!
цитирай
5. smile999 - Прекрасен е вашият град, винаги съм ...
27.01.2011 18:30
Прекрасен е вашият град, винаги съм го харесвала!Благодаря за "разходката"!
цитирай
6. lubara - Поздрави, smile999!
27.01.2011 18:37
Когато бях на седемнадесет, го видях за първи път. После, като харесах една търновка, станах и аз болярин. Е, не се предадох без бой...
цитирай
7. tit - Винаги съъм се чудила,
27.01.2011 19:02
каква е тази сграда по средата на реката!
Прекрасна разходка!
Поздрав!:))
цитирай
8. lubara - Поздрави, tit!
27.01.2011 19:13
Понякога слизам от хълма към източната му страна, край мотела, после Университета, надолу до Асенова махала, под Царевец. И по улица Гурко, до центъра, после вкъщи през парк Толбухин.
Но сега нещо ме домързя. Напролет.
цитирай
9. bojo12345 - lubara - ти си бил голям поет!
27.01.2011 19:54
Много хубав постинг. Като ми остане време, и аз ще разкажа какво видях из В.Търново ! Поздрави на спортистите!
цитирай
10. yuliya2006 - ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА ...
27.01.2011 21:04
ИСКАМ РАЗРЕШЕНИЕ ДА КАЧА ПОСТИНГА КЪМ ПРОЕКТА

"НА БЪЛГАРИЯ С ЛЮБОВ - ГРАДОВЕ И СЕЛА" трета част

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
11. masterpiece08 - Търново през зимата!:)))
27.01.2011 22:38
Разкош! Обичам си го този град и има защо!;)))
цитирай
12. lubara - Джулия, разбира се, качвай смело!
28.01.2011 08:59
Джулия, разбира се, качвай смело!
цитирай
13. lubara - Поздрави, bojo12345 !
28.01.2011 09:00
Божо, защо така реши, че съм голям поет, я кажи?
цитирай
14. lubara - поздрави, masterpiece08 !
28.01.2011 09:04
Валентина, вчера горе си беше истинска приказка!
цитирай
15. sande - Поздрави, Любо, за невероятно хубавите и интересни снимки
28.01.2011 11:23
Град на преданията и легендите, стара, горда столица. Хубав град, хубави хора.
Винаги предизвиква емоции, възхита, спомени.
цитирай
16. lubara - Поздрави, sande!
28.01.2011 11:57
Времето беше слънчево, небето синьо, нямаше вятър. Само за разходка и снимки!
цитирай
17. ckarlet - Красиви снимки, Lubara! Боля...
28.01.2011 12:09
Красиви снимки, Lubara!
Болярски град, неповторима архитектура и великолепна природа!
Поздрави!
цитирай
18. vidrica - Имаш, добре! :-) На хубаво място ...
28.01.2011 12:54
Имаш, добре! :-)
На хубаво място живееш сега! Обичам Търново макар, че съм бил само веднъж там (за което имам и пост).
цитирай
19. lubara - Поздрави, vidrica!
28.01.2011 12:56
Чел съм го, Круме! Хайде, до скоро!
цитирай
20. lubara - Поздрави, ckarlet!
28.01.2011 12:57
Да, малко по-различен е градът. Понякога си мисля, че много съм свикнал с него.
цитирай
21. bojo12345 - Ами как - толкова красиво го описваш - достойно за нечие перо
28.01.2011 14:34
(по душа) :)
цитирай
22. lubara - Поздрави, bojo12345 !
28.01.2011 14:45
Малко съм завеян, знам си.
цитирай
23. naddya - Новото апаратче
28.01.2011 16:19
много хубави снимки прави ;) Поздрави! :)
цитирай
24. makont - Наистина въздухът е кристално чист,
28.01.2011 16:47
а красотата е неземна. Най-Българският град, които така и не посетих, все бързаме на път за морето. Но след твоята разходка, направо ме зариби и ще поправя грешката си. А снимката с гимназистите е прекрасна, млади и възторжени, с"ветът е наш", казват грейналите погледи. Поздрав от мрачна и невзрачна София.
цитирай
25. анонимен - болярин
29.01.2011 00:06
Обичааааааааааааам го тоя град! Обичам всеки камък от него!Бях студент точно когато правиха големите строежи за 800 годишнината на въстанието на Асеневци!Помня всеки детайл! Даже как падна единият от конниците от паметника в реката! А галерията по-рано е била сграда на ДС и там още стоят килиите за изтезания! Има, има магия в този град!
цитирай
26. lubara - Мая, има продължение.
29.01.2011 08:11
Мая, искаш ли да разбереш повече за тази снимка.
Из " Автостопът на 70-те".
----- --------------- --------------
Най –голямата емоция в стопа беше на другата година. Вече завършвахме гимназия. За празниците десетина човека, преди всичко от нашия “ И “ клас, се вдигнахме за Търново. Пътувахме срещу първи май с влака, на гарата валя сняг на най- големите парцали, които съм виждал. В купето Емо Манев дънеше китарата, псуваше на всяка втора дума, “ Копеле, ще си изкараме много гот”. Думата копеле не слизаше от устата му.
В Търново кацнахме сутринта в хотел Янтра, голям зор беше да ни настанят. Нямахме резервация. Втората вечер спахме в един апартамент, сега офисът на фирмата, в която работя, е на тридесет метра от него. Не го помня къде беше точно, освен че беше на партера.
От цялото прекарване вечерите бяха най- свежото нещо от уикенда. Първо “Света гора,” елитен ресторант за онова време. Сега е развалина. На хълма се качихме с Арсения, останалите се натовариха на такси. Изпуснаха много, хълмът е чудесен и днес. Ние пък изтървахме местата
около масата, снимката показва цялата група. Емо Манев, Красимир Марков, после Косьо, беше си довел маце от някъде. Веско Харизанов на първа линия, Кинчето и Гришата, Бижара със Гого артиста, разбира се. Тогава той се снимаше във филма “ Сбогом приятели” и беше много важен. На предна линия Нелата, с къса пола както винаги. Ние с Арса сме седнали зад едната страна, не ни пукаше обаче. На снимката го няма само Валентин Василев, той имаше род в Търново и беше закъснял.
Другата вечер в бара на хотел “ Етър “ профукахме всичките пари. Щяха да ни прибират двама татковци -на Краси и Гришата, с две коли до София.
Беше неделя. Групата се сбогуваше, трябваше в понеделник да бъдем на даскал. Нещата за мен обаче се развиха другояче. Нямаше място в колата за един от нас, която дойде да ни вземе.
цитирай
27. lubara - Поздрави, makont! Време е да направиш спирка към морето!
29.01.2011 08:14
Аз се жертвах, дадоха ми около лев, колкото струваше автобусния билет до селото, където чакаше другата кола. После щеше да е лесно.
Рейсът беше препълен, шофьорът не ме качи и аз останах в Търново с един лев, вече гладът ме гонеше яко. Мислих не повече от пет минути. Посоката бе Габрово, от там спасителния с роднините Казанлък. Вървял съм доста, около двадесет километра, вече ми стана ясно, че са ме изоставили. Знаеха, че нямам пари, но групата е по-силна от един, все ще се оправи някак. Така са си мислели.
Около четири часа след като тръгнах, извадих късмет, стопът потръгна. В Габрово на автогарата бях около шест часа, свечеряваше се. Рейсът тръгваше в седем за Казанлък, но на сутринта. Бях съкрушен. Опитах се безуспешно да си продам скапания часовник. После пак на шосето. Този път чаках не повече от пет минути. Едно семейство със шкодичка ме взе. Бяха прали черги на “ Етъра”. Идваше ми да ги разцелувам.
В Казанлък си взех билет за Черганово- стотинки беше. После останалото за сандвич и лимонада, бях вече по-добре. След час вечерях при баба ми най-сладката манджа. Това е маслини с пресен лук. Чудесна е.
Та оттогава мойто прибиране от Търново до София нещо трудно става, така двадесет и пет години съм болярин. Май, че вече съм по-малко софиянец, отколкото търновец.

цитирай
28. lubara - Поздрави, naddya!
29.01.2011 08:18
Поздрави и от мен, хубави снимки, нали!
цитирай
29. lubara - Поздрави, анонимен-болярин!
29.01.2011 08:20
Да, точно така е за галерията. Мястото се нарича Боруна, виеше се път до горе, като полуостров беше. Някъде около 80-те започна промяната.
цитирай
30. анонимен - Севлиевец
29.01.2011 13:02
Много хубави снимки, поздравления, тепърва Велико Търново ще става по хубав град :)
цитирай
31. makont - Страхотна история,
29.01.2011 20:01
lubara написа:
Аз се жертвах, дадоха ми около лев, колкото струваше автобусния билет до селото, където чакаше другата кола. После щеше да е лесно.
Рейсът беше препълен, шофьорът не ме качи и аз останах в Търново с един лев, вече гладът ме гонеше яко. Мислих не повече от пет минути. Посоката бе Габрово, от там спасителния с роднините Казанлък. Вървял съм доста, около двадесет километра, вече ми стана ясно, че са ме изоставили. Знаеха, че нямам пари, но групата е по-силна от един, все ще се оправи някак. Така са си мислели.
Около четири часа след като тръгнах, извадих късмет, стопът потръгна. В Габрово на автогарата бях около шест часа, свечеряваше се. Рейсът тръгваше в седем за Казанлък, но на сутринта. Бях съкрушен. Опитах се безуспешно да си продам скапания часовник. После пак на шосето. Този път чаках не повече от пет минути. Едно семейство със шкодичка ме взе. Бяха прали черги на “ Етъра”. Идваше ми да ги разцелувам.
В Казанлък си взех билет за Черганово- стотинки беше. После останалото за сандвич и лимонада, бях вече по-добре. След час вечерях при баба ми най-сладката манджа. Това е маслини с пресен лук. Чудесна е.
Та оттогава мойто прибиране от Търново до София нещо трудно става, така двадесет и пет години съм болярин. Май, че вече съм по-малко софиянец, отколкото търновец.


и ние като студенти здраво се возехме на автостоп, но, знаеш ли, винаги бяхме по 2-3 ммомичета и се е случвало шофьорът, който ни спира да каже, да се качи само едната. И в онези времена имаше лоши хора, но пък автостопът вървеше и беше безкраен празник по студентските бригади. Ех, че хубави спомени провокира твоят постинг. Хубава съботна вечер!
цитирай
32. razkazvachka - Това е хубаво като
02.02.2011 19:00
романите на Фани Попова-Мутафова.
цитирай
33. juliet - Велико Търново през зимата-
16.04.2011 17:38
приказка без край!...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4590625
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19630
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930