Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2012 08:12 - " Моля, не ми давайте за пример българите"- Д.Камерън
Автор: lubara Категория: Политика   
Прочетен: 5500 Коментари: 15 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
             В интервю за ВВС, британският премиер се обърна към германският канцлер Ангела Меркел с думите: „Моля , не ми давайте за пример българите!“. Това той стори в отговор на въпроса на водещия журналист, защо не е подкрепил договора за спасяването еврото. По долу предаваме пълният отговор на Дейвид Камерън, тъй като той засяга много аспекти от живота в България и Европа, като цяло:
            “ Питате ме защо не подкрепих, опитите на Меркел и Саркози да успокоят ситуацията около еврото. Отговорът ми е еднозначен и ясен, защото са на грешен път. Те са се панкиьосали и в паниката си творят и говорят глупости. Това особено ясно изпъкна, когато Меркел даде за пример страна като България и заяви, че едва ли не ние трябва да се учим от нейните политици и да следваме техният пример. Съжалявам, че трябва да го кажа, но тези думи издават липса на здрав разум, опити за евтина манипулация и най-важното липса на поглед върху проблема от хуманна гледна точка. Затова се обръщам към Меркел така: „Моля ви, не ми давайте за пример българите!“
           За да стане по-ясно на нашите съграждани за какво точно говори Меркел и към каква участ ги призова, то аз ще си позволя да опиша състоянието и ситуацията която цари в тази малка и слабо позната на нашите сънародници и на европейците като цяло, балканска държава. И така, Меркел ни дава за пример нейната макроикономическа рамка и финансови показатели. Ако се вгледаме само в тях, то наистина България е достойна за пример, нисък бюджетен дефицит, малък външен дълг, но на каква цена и кой я плаща?
            Ако се вгледаме внимателно под булото на тези макроикономически показатели, то ние ще открием, че България е страната на мизерията, това е най-бедната страна в Европейският съюз, а и в голяма част от света. Освен това, е най-корумпираната държава в съюза. Не случайно, холандците са непреклонни и твърдо отказват да приемат българите в шенгенското пространство. Как може такава държава да ни бъде давана за пример? На България ли трябва да заприлича Европейският съюз, ако е така то ние начаса сме готови да го напуснем.
            Знаете ли, че голяма част от българските пенсионери живеят с малко над две евро на ден, че минималната заплата е малко над 6 евро на ден, като по-голямата част от работещите получават не повече от 10 евро на ден? Да и това е държава членка на Европейският съюз. Че една голяма част от населението, поради етническият си произход и липсата на каквато и да е адекватна политика е оставено да затъне в мизерия, неграмотност и тотална безперспективност. Тази част от населението живее при условия които надали са били характерни и за живота през 18 век, но не само това, тази част от населението става все по-голяма като численост с което проблема относно бъдещото икономическо състояние на България се явява с все по-тъмни краски.
          И още - Населението на тази държава се топи по-бързо отколкото в държави където се водят военни действия. За последните десет години, населението на България се е стопило с над един милион или близо 13%. Пенсионерите са близо една трета от цялото население и делът им ще се увеличава в бъдеще, като се има в предвид ниската раждаемост. Емиграцията също е отнела голяма част от трудоспособното, активно и интелигентно население на България. Неграмотността, липсата на образование и моралният упадък в тази страна се разпростират заплашително извън рамките на определена етническа група и обхващат цялото общество, което го прави неспособно да реагира на различни политически манипулации и фалшификации. Така ли трябва да изглежда средният европеец, за да бъде Европа стабилна и еврото спасено?
             Тази държава ни дава Меркел за пример, но моля бъдете търпеливи има и още! Да видим и техните политици, тези които са сътворили тази чутовна макроикономическа финансова стабилност с цената на мизерията и безпътицата на собственият си народ. Кои са те и как са успели? Не ще се впускам в прекомерни детайли, как тази държава е била разграбена, а икономиката и разпродадена на безценица по времето на така наречената демократизация, или как политиците и трупат капитали като консултанти спомагащи разграбването на страната им от различни сенчести офшорни групировки. Консултантските услуги в момента там са на мода сред политическата класа. Ще си позволя само да коментирам настоящият им премиер, чието минало се губи из тъмните сенки на явление което българите наричат мутри, а ние организирана престъпност. Не са един или два дипломатическите доклади и други анализи, в които има податки относно участието на настоящият им премиер в трафик на наркотици и друга престъпна дейност. Наскоро в България избухна скандал заради записи уличаващи премиера им в покровителство над отделни бизнесмени, чрез възпрепятстване на държавните служители да си вършат работата и пряко нареждане да прекратят разследването си относно определен бизнесмен, който скоро след огласяването на записите почина. В записите изплуваха имената и на други политици от управляващата партия опитващи се и успяващи да кадруват използвайки именно своята моментна властова позиция. Не случайно България, както споменах, е най-корумпираната държава в Европа. Към това ли трябва да се стремим?
            Този пример, г-жо Меркел, който вие ни дадохте е лош, глупав, недомислен и опасен. Опасен за Съюза, за обществото, за европейските ценности и морал, за стремежите и основните идеи залегнали в устоите на създаването на Евросъюза. И така да обобщим, имаме за пример държава с добри моментни финансови макроикономически показатели, постигнати благодарение мизерията, неграмотността, апатията и моралният упадък на обществото; и корупцията, грабителството, безнаказаността и огромната наглост на политиците им, което при един задълбочен анализ се вижда, че води към заличаване на държавността, срутване на икономиката и унищожаване на нацията. Това ще бъдат дългосрочните резултати от тази прехвалена макроикономическа стабилност, постигната чрез горе описаните методи. Е г-жо Меркел, това аз като премиер на една държава като Великобритания, не бих могъл да приема, защото звучи налудничаво.
           Нима трябва да закриваме училища и болници, да направим недостъпно качественото образование и медицински услуги, да обезлюдим обширни територии, така както това се случва в България , за да успеем да се преборим с кризата. Не е ли подигравка със здравият разум, да закриеш селското училище и болниците в малките населени места, като в същото време даваш пари на църквата по програма за развитие на селските райони? Да наливаш пари в асфалт и пътища, които хората да използват само и единствено за да напуснат границите на държавата? Да наливаш пари в мегаломански спортни съоръжения, за проявите в които малка част от населението може да си позволи да си купи билет, докато младежите доколкото ги има са оставени да висят пред компютрите и по дискотеките без да им се осигури друга алтернатива.
           Нима, г-жо Меркел, сте забравили какво образувание е Държавата? Нека ви напомня - Държавата е обществено образувание. Тя е силна тогава, когато обществото е образовано, активно и здраво. Икономиката е силна тогава, когато обществото е съставено от образовани, предприемчиви, търсещи, мислещи, морални и здрави индивиди. Държавата служи на обществото, а не на икономиката. Обществото създава икономиката, а не икономиката общество. Да лишаваме гражданите от възможност за образование и развитие, за да спасим финансови институции, техните собственици и управители които със своята алчност доведоха до настоящата финансово-икономическа криза, не без помощта на алчността и безхаберието на политиците е меко казано цинизъм.
                Цената на тази криза трябва да бъде платена не от средностатистическия гражданин, а от тези които са използвали Държавата, сигурността, протекцията и закрилата която това обществено образувание дава, за да просперират и да трупат печалби. Това е солидарността. Тежестта, отговорността и цената на тази криза трябва да бъдат платени от тези, които измислиха кухи финансови инструменти и спекулативни техники, които търгуваха с илюзии, страх и лъжи, а не да ги спасявате с цената упадъка на обществото. Защото тези мерки, които искате да се въведат, водят до удължаване на агонията, до упадък и унищожение, до война.
                Ако България, която ни давате за пример, все още съществува, то това е благодарение на емигрантите които подпомагат своите близки като им изпращат част от заработените в изгнание пари. Знаете ли, че в момента в така прехвалената ви България чуждестранните инвестиции са по-малко от парите които емигрантите пращат на близките си? Ако това е моделът ви за финансова стабилност, то кажете ми къде да емигрира средният Европеец – на Луната, на Марс, на Плутон?
               Г-жо Меркел, съвземете се! Градете общество, финансирайте науката, образованието, културата и здравеопазването. Наблегнете на морала и хуманизма, образовайте гражданите в исконните европейски ценности, върнете философията, реториката и етиката в училищата. Накарайте хората да мислят. Създавайте човеци, а не роби подтиснати и унижени. И тогава, тези човеци възпитани в духа на хуманизма, солидарността и морала, ще създадат общество, а обществото ще създаде икономика, стабилна и просперираща. Всичко останало е България. Затова, моля ви, не ми давайте за пример българите!“
 



Гласувай:
19



1. idealist - Уау!
12.01.2012 08:52
Ама това верно ли го е казал Камерън?! "Ще си позволя само да коментирам настоящият им премиер, чието минало се губи из тъмните сенки на явление което българите наричат мутри, а ние организирана престъпност. Не са един или два дипломатическите доклади и други анализи, в които има податки относно участието на настоящият им премиер в трафик на наркотици и друга престъпна дейност. "
цитирай
2. mitkaloto - Англичаните никога не са ни обич...
12.01.2012 08:52
Англичаните никога не са ни обичали.И конференцията в Техеран го потвърждава. Поздрави.
цитирай
3. lubara - Поздрави, idealist!
12.01.2012 08:59
Този абзац си е показателен. Явно го е казал.
цитирай
4. lubara - Поздрави, mitkaloto!
12.01.2012 09:00
Това е вярно. Но пък не можеш да го обвиним, че е далеч от истината.
цитирай
5. syrmaepon - въпросът според мен не е в това да ли ни обичат,
12.01.2012 10:55
а в точната и прецизна оценка.З съжаление,когато се изрича истината винаги боли,особено от чужденец,за това е винаги по-добре да си я казваме сами.А още по-добре след това нещо да се случва...
цитирай
6. lubara - Поздрави, syrmaepon!
12.01.2012 11:53
... А не да се правят политиците ни на много велики, нали!
цитирай
7. idealist - Много рядко политици на такова ниво говорят така
12.01.2012 13:53
lubara написа:
Този абзац си е показателен. Явно го е казал.

Трябва много да му е накипяло на английският премиер, за да го каже. Според мен това е писано от някой друг. Но пък много вярно е написано, мисля.
цитирай
8. анонимен - Имах те за сериозен човек, пък се ...
12.01.2012 14:26
Имах те за сериозен човек, пък се излагаш като комшийска клюкарка!!! Как мислещ човек може да си въобрази, че подобно нещо може да бъде казано от политик от високо ниво? Май никак. "Изказването на Камерън" е от същия автор, от който е и "изказването на Саркози", а двете заедно могат да се намерят при първоизточника - сайта "Бъзиклийкс".
цитирай
9. lubara - Поздрави, анонимен.
12.01.2012 14:48
Тук не е въпросът дали К. е авторът. А колко е вярно горното.
И мисля, че анонимността не работи в защита на своите аргументи.
цитирай
10. анонимен - Сериозно ли въпросът не е дали К. е ...
12.01.2012 15:17
Сериозно ли въпросът не е дали К. е автор? Аз си мислех, че истината няма нужда от аторитети, за да бъде истина, пък то какво било - имало било нужда да се излъже, че е изказана от аторитет, за да хване дикиш. На това ли ще научиш внуците си?
цитирай
11. lubara - Отново поздрави, ан!
12.01.2012 16:15
Не съм съгласен, че трябва да се излъже, за да хване дикиш. Единствено мнението на автора за премиера Борисов ме накара да се замисля, когато прочетох горното.
Защото малко трудно ми е да повярвам, че така явно политик от неговия ранг ще се изказва за свой колега, макар и от бившия източен блок.
Ако нямаш против, ще цитирам една медия, много популярна. " Истината е въпрос на гледна точка". По-глупаво нещо не съм чувал.
И друго, не съм учител, да уча някого, дори внуците си. Но това е друга тема.
цитирай
12. анонимен - Не е вярно, но е вярно...
12.01.2012 16:43
Естествено, че Камерън не го е казал. Но 100 % съм сигурен, че го мисли. Все пак има език на дипломацията. А най-лошото е, че е безспорно вярно.
цитирай
13. lubara - Поздрави, анонимен!
12.01.2012 16:50
Е, сега и аз съм съгласен с теб. Не съм поместил това, за да черня Камерън. Или пък защото вярвам, тъй като е авторитет. А защото от всичко казано, само миналото на премиера не приемам за чиста монета.
Всичко останало е горчивата истина!
цитирай
14. анонимен - Ан 12, моля, остави си телефона, че ...
12.01.2012 21:17
Ан 12,
моля, остави си телефона, че искам да науча какво мисли една моя комшийка, много съм и набрала! И да не докараш до 100%, пак бива!
цитирай
15. анонимен - Ujasiavashta realnost
15.01.2012 20:35
Neobhodimost ot nezabavna promiana na upravlenieto v Rodinata ni !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4597455
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930