Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.08.2010 14:05 - Муза в горещината- разказ
Автор: lubara Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4117 Коментари: 22 Гласове:
23

Последна промяна: 13.03.2013 09:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

          Както си стоях на сянка, при мен приседна моята муза. От четири години ме търпи, вече си е част от мен самият. Така си мислех, ама нещо май нещата съвсем не са били толкова розови.
        - Ей, моичкия, докога ще те нося на гърба си- сладко прозвуча гласът й. Ама някак с една метална нотка, в жегавата маряня не толкова дружелюбно.
        - А, че с какво толкова съм те разочаровал- питам невинно аз.
         - Ами другите музи, с които другарувам, отдавна станаха известни, и по приеми ходят, и на летни семинари в Созопол се пекат на плажа, пък аз какво- притичвам от година покрай една малка твоя книжка, и това си е. Вече не ти вярвам, че ще ме въведеш във висшето писателско, или поетично общество. Загубих ти доверие.
           Тук вече започнах да се безпокоя не на шега. Аз я мислех за по-скромна, пък тя какви планове си е чертала пред себе си. И има нещо друго, без муза за къде съм. Не вярвам, че мога сам да се справя с писането. То като си помисля, на нея дължа всичката си, колкото и да е скромна популярност.
          - Добре де - питам я аз. – Знаеш ми приятелските чувства, които изпитвам към теб. То си се събрахме съвсем неочаквано, ама и съвсем безкористно, така си мисля. Ти беше запленена от моята спонтанност и откритост, аз пък малко бях загубил ума и дума по твоята слънчева младост. И какво сега, раздяла ли ще има- с надежда да не се случи това я поглеждам аз с присвити от лятното слънце очи.
            - Давам ти два месеца, не повече- категорична е музата. – Знаеш ли колко много такива като тебе, че и по-добри дори, ме чакат да надникна през рамото им. И да ги вдъхновявам. Че с теб какво, ще взема вече да атрофирам, и после как ще си намеря пътя другаде. Като те гледам, хич зор не си даваш, и нещо май вече за нищо не ставаш. Пишеш ги едни откачени, отвлечени, малко сантиментални, малко романтични. А бе кой сега ти иска романтика, всеки е отправил поглед напред, навън, нагоре. Я се осъзнай, докато е време.
             И се фръцна с кръшна походка, откъде я извади в тази жега, чудя й се. И ме остави сам.
             Та ако нещо напоследък нямам ищах за писане, не е в мен причината.
              А в музата, че ме е изоставила, нейната кожа. Ама аз не й се сърдя, така де, няма да си губи времето с мен, тя е млада, талантлива, нормално е да има високи цели. Да си следва пътя, аз и без муза ще преживея някакси. И това, дето съм го написал, да не би да е малко, благодарен съм и за това.
             Пък знае ли човек, изненадващо може някой ден да се завърне. Или пък някоя друга, може и не с толкова искрящи очи, но все пак муза, да надникне през рамото ми. И тогава вардете се, литературни корифей, да не ви взема акъла.
             Е, малко се изсилих, ама нали човек с едната вяра живее!
             Хайде, доскоро и да ви е музав целият август!



Тагове:   муза,   разказ,


Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Ха-ха!
04.08.2010 19:49
Кого заблуждаваш? Та без муза щеше ли да го напишеш това?
А и да си отиде, голяма работа! Друга ще дойде. Някоя, дето харесва такива "откачени, отвлечени, малко сантиментални, малко романтични". За да продължиш да ги пишеш :)
цитирай
2. lubara - Поздрави, mamas !
04.08.2010 20:54
Друго си е с муза. Ако си отиде, друга пък ще си измислим, нали, Славе!
цитирай
3. ckarlet - Lubara, прекрасно начало на летния ...
05.08.2010 08:06
Lubara, прекрасно начало на летния ден!
Не я изпускай тази муза! Харесва ми както пишеш!:))
цитирай
4. lubara - Поздрави, ckarlet !
05.08.2010 09:01
Аз пък ти желая след морето на Китен да отидеш на планина, всред боровете, поляните с мащерка и скалите. Август е хубав месец, нали!
цитирай
5. makont - Музав август и на теб.
05.08.2010 10:47
Остави я, нека се попече на слънце в Созопол, пак ще се върне, отвлечен, сантиментален и малко романтичен, колко малко музи вдъхновяват такъв автор. Малко останаха. Да вдъхновява тези с вперените погледи "напред и нагоре", всеки може.
цитирай
6. lubara - Поздрави, makont!
05.08.2010 12:24
Eто това се казва коментар! Благодаря ти! Ще дам на музата мнението ти, дано се вразуми.
цитирай
7. bapha - e, тя ще пошета малко,
05.08.2010 13:26
ще разходи млада снага и като пожълтеят листата, ще се върне при теб, на топло...
Пълна с истории ;)

пп. ама настигни я и й дай и един фотоапарат :)))
цитирай
8. lubara - Поздрави, bapha !
05.08.2010 14:08
А, ще я гоня, как не! Нали знаеш вица" Ако са крави, сами ще дойдат".
Дето старият бик казал на младите, които като видели кравите на другия край на поляната, му казали: " Хайде, на галоп да притичаме при тях".
Абе лесно е на приказки, ама и те захитряха, пустите му музи!
цитирай
9. martiniki - :)
06.08.2010 07:53
муза от сой;)
цитирай
10. lubara - Поздрави, martiniki !
06.08.2010 12:16
Или муза с характер! Не се задоволява с постигнатото.
цитирай
11. eien - Женско божество, което покровителства изкуството =муза!
06.08.2010 15:01
Тази коя да е вдъхновителница не е ли малко безлична? Или си има образ и дух в сърцето на Любарата?
цитирай
12. lubara - Поздрави, eien !
06.08.2010 17:08
Ааа, малко се страхувам от този въпрос !
цитирай
13. анонимен - Ма то един плаж в Созопол - мане, м...
06.08.2010 18:54
Ма то един плаж в Созопол - мане , мане .
Кажи и , че за нищо не става вече и си я дръж до теб, че без муза накъде :)
цитирай
14. lubara - Поздрави, darling !
06.08.2010 21:55
Мен малко ме интересува плажа. Море да е, и без това влизам навътре, където няма никой. Преди не беше така. Много са се умързелявили това младите. Дали знаят да плуват, съмнявам се.
А музите захитряха, не щат какво да е!
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Тя музата само така си говори, та да ...
17.08.2010 16:33
Тя музата само така си говори, та да те амбицира за нови подвизи, то и аз така с присвити очета гледам и със строг поглед, когато трябва да мобилизирам обкръжението си и да знаеш, хваща декиш :)))

То че младите не могат да плуват си е факт, тази събота и неделя ходих на минералния панчаревски плаж и какво мислиш, че се вижда в басейна. Там, където е дълбоко само двама трима плуват и се разминаваме по допирателна, в останалата част където дъното е достъпно купища джабуркащи се, а по стените на басейна висят навсякъде като паяци, хванати за тях. Като се поуморя направо няма къде да паркирам от тях.Поздрави, пък ела при мен да пийнеш едно чайче от маточина и всичко ще ти мине.
цитирай
16. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
19.08.2010 08:19
Аз имам чай от маточина, жълт кантарион и мащерка.
цитирай
17. razkazvachka - Май си се натегнал яко на музата - и фотоапарат си й дал и си я пуснал по света -
19.08.2010 14:05
има да разправя томове зимъска:))))
цитирай
18. lubara - Поздрави, razkazvachka!
19.08.2010 14:42
Какво да я правя, като ми е единствена. Трябва да я кътам, за къде съм без нея?!
цитирай
19. анонимен - Не става без музи!
19.06.2012 07:04
Зад всеки успял писател стои поне по една муза! Страхотен разказ, Любо!
цитирай
20. lubara - Стефане,
19.06.2012 08:38
Благодаря, поздрави и на теб!
цитирай
21. anwel - Здравей!, Любо!
17.12.2012 20:05
Аз продължавам да откривам и преоткривам. Някога бях писал в едно казармено стихотворение по повод писмо от дома: ..."чета в началото, чета открая, така попивам всеки ред..." и т.н. Та така правя и из твоя блог. Под много постинги можех да оставя коментари, но оставям се на удоволствието от четенето. Тук , обаче не се стърпях и пиша. то за музата е много добро като хрумване и текст и ме подсети за песента на Висоцки "Посещение на музата" Меня сегодня муза посетила, посетила, посидела и ушла... и т.н И приятно и весело ми стана и от разказа ти и от спомена за Висоцки.
цитирай
22. lubara - Поздрави, anwel!
18.12.2012 17:46
Честно, не я знам тази песен на Висоцки. Сега я слушам. Но хубаво е, че си си я припомнил чрез моя текст.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4591043
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19630
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930