Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.09.2012 13:11 - Като ми отнеха колонката, ще си я преместя тук
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 3533 Коментари: 9 Гласове:
14

Последна промяна: 21.09.2012 16:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                           Преди две години ми отнеха колонката в един търновски вестник, тъкмо бях стартирал. Сега понякога в петък ще има колонка в собствения ми блог.

                     
  Достойнство, от левче до петстотин евро

                  Беше вторник, тъкмо затварях книжарницата. Срещу мен един мъж ми поиска осемдесет стотинки. Разказа ми набързо как се бил заключил вкъщи, трябвало да си отиде в близкото село за резервните ключове. Гледам го, един оръфан, с мръсни маратонки и бозаво дънково яке. Липсваха му няколко предни зъба.
               - Нали сме комшии, живея в съседния блок. Жена ми преди няколко години почина- намеси и личната си трагедия той.
                - Защо не поискаш от съседите. Днес никой не влезе в магазина- му отвърнах аз.
               - Още не са се върнали от работа, ще изпусна последния рейс – май нещо послъгваше, така ми се стори.
                Първо му отказах. После си викам, може да е в безизходица, да бъдем човечни. И му дадох един лев.
                 - Утре ще ти го върна, ако искаш вземи личната ми карта.
                - Не ми трябва документа ти, свърши си работата - отговорих му, а той веднага се затича насреща на приказка с някакъв негов познат, който си палеше свещ пред храма.
                  На другата сутрин си купувах вестник, гледам го хортува си нещо с продавачката.
                - Какво става, комшу- го закачих.
                - А, тъкмо при теб съм тръгнал, след малко ще дойда.
                  Няма го вече трети ден. Може пък да се е заключил на село, и да няма пари да си дойде в града, за да ми върне дълга си.
                  Достойнството вече не струва и левче.   

                   Вчера една жена на моята възраст дойде в книжарницата, интересуваше се от работата в чужбина, която предлагам. В завод на поточна линия. Била с висше
образование, от няколко години се чудела как да свърже двата края. Били я съкратили и
толкова време, на никъде.
             Веднага попита за заплащането.

          - Две и половина евро на час- отговорих аз.
         - Ха, за петстотин евро да блъскам цял месец някъде на майната си.  По-добре да си
дам апартамента под наем и да отида на село. Там все няма да остана гладна. Ама ми е
рано да ставам селянка, все още.

                   Гледам я, една опърпана, некрасива, ама с големи претенции.
                   И с достойнство, струващо повече от петстотин евро.




Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. 6sense - Дойде ми да споделя и аз скорошно разочарование.
21.09.2012 13:18
На връщане от Тасос за България, спряхме да помогнем на закъсали хора край пътя. Спряхме, защото видяхме българска регистрация. Как да подминем нашенци? Накратко, поискаха ни 5 евро, че колата била за ремонт, макар че не успяха да обяснят как са го разбрали. Започнаха с "има бременна жена с нас", която така и не видяхме. Гадна работа. Българска ли, циганска ли, не знам. Въпросът е - ами ако заради тия темерути някой ден подминем хора, които наистина имат нужда от помощ?
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Интересни типажи си открил, пък и ...
21.09.2012 13:23
Интересни типажи си открил, пък и изводите си успял да направиш много точно. Хора всякакави, но много лошо впечатление рави, когато те гледат в очите и те лъжат, няма значение за какво.Поздрави!!
цитирай
3. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999!
21.09.2012 13:39
Невена, просяците са повече за уважение!
цитирай
4. lubara - Поздрави, 6sense!
21.09.2012 13:45
Свилена, преди пет години се прибирахме от Синеморец. Около Царево едни хора бяха закъсали за бензин. Семейство с две малки деца. Взехме мъжа до близката бензиностанция. Беше притеснен. После го върнахме обратно. Искаше да ни дава десет лева, отказахме му.
Такива ти ми работи.
цитирай
5. gocho52 - Пет лева на час.
23.09.2012 15:36
Толкоз вземам ...с достойнство.
цитирай
6. lubara - Поздрави, gocho52!
23.09.2012 15:43
Ако вземам толкова, и аз ще имам достойнство.
цитирай
7. lostov - А това за жалост
01.10.2012 15:21
се случва всеки ден....

Поздрави и успех с колонката ;)
цитирай
8. raiavid - И аз си имам достойнство, нали знаеш!
03.10.2012 11:51
Нищо, че пукната пара не струва, ама и твоето си го бива!
Бъди, Любар!
цитирай
9. lubara - Поздрави, raiavid!
03.10.2012 12:19
Eто, че и тук става весело, нали!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4597654
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930