Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2011 18:53 - Тъй като...
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 13231 Коментари: 38 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
      ...отивам от утре на "вилата" в "Стрелбище, поздравявам всички с идващите Коледни и Новогодишни празници.
                                            Бъдете здрави!
 

-          Идва Коледа –

 

                      Площадът пред гарата е същият, както преди двадесет години. Нищо не се е променило. Само десетината таксиметрови коли, сякаш прежълтели от чакане. Няма много желаещи да се повозят, малкото хора чакат или градския рейс, или маршрутката. Която ще тръгне след петнадесет минути, така ми отговаря с досада шофьорът й. Сякаш трябва да знам разписанието му. Това време ми е достатъчно, влизам в голямата, просторна, мръсна и неуютна чакалня, за да убия времето. Врабчета летят високо под тавана й, няколко улични кучета търсят топлина и късче комат от пътниците, свъсили главите си и закусвайки във вътрешното помещение. Часовникът отброява бавно секундите, сядам срещу високата и рехаво украсена елха, само по това може да се разбере, че идват празници.
                    - Бате, дай ми десет стотинки, бе !
                     Виждам пред себе си момче на седем-осем години, облечено в синьо яке, голямо за ръста му. Обуто е в плетени дебели чорапогащи в бозав цвят, нахлузило е ботуши с разкривени пети.
                   - За да купиш цигари ли? - му отговарям.
                    - За хляб са ми. Ако искаш, ела да ми купиш един хляб- отговаря и ме  гледа с тъжни очи, лицето му е жълтеникаво и мръсно.
                     - Ще ми дадеш ли? - пак ме пита, вижда как съм се изправил и бъркам в малкото джобче отпред на дънките си.
                   - Ще ти дам, какво да те правя- пускам десет стотинки в дланта му, ръцете са мръсни, с неизрязани нокти.- Само ако те видя, че ще ги дадеш за цигари, ще ти скъсам ушите.
                   - Господ здраве да ти дава, бате. Жив и здрав да си- завърта се и се затичва хлапето, преди да е чуло, че и аз му пожелавам същото.
                    Какъв бате съм му, от тридесет часа съм дядо. Истински.

                    Отново сядам на дървената пейка, пия от колата, която съм купил, за да мине по-бързо времето, и отведнъж си спомням за баща ми. На същата гара, точно преди двадесет години, го посрещнах за последно. Пътуваше винаги с голяма чанта, слизаше припряно на перона, шлиферът му беше изтънял, пуловерите често скъсани на лактите, вратовръзката от онези, които се слагат на врата с готов възел и ластик. Но винаги гладко избръснат, чист, излъчваше някаква одухотвореност, с изцяло бяла коса, оредяла на челото, въпреки малко над шестдесетте си години. Всяка Нова година идваше при нас, със сина ми първата им работа беше да си направят списък. Или график за посещение на интересните места, без които празникът не можеше да се почувства. Харчеше парите си на поразия, за него и за другите си две внучета, оприличавах го на Серафим от едноименния разказ.
                 Това беше последното му идване по празниците при нас.
                  И тогава, бързайки да изляза навън, защото нещо стегна гърлото ми, се запитах, аз обадих ли се на сина си? Че му писах имейл, да. Но я да му се обадя.
                 - Как е бебето, какво прави- го запитах.
                  - Ааа, добре е, спи и яде. - Гласът му беше по-уверен и не така детски, както ми се струваше винаги, когато говорехме по джиесема.
                 Вече бях качил в маршрутката, след по-малко от час щях да си бъда вкъщи. И си казах, какво ни трябва. Да, само едно, Господ здраве да ни дава, само това.

                 Останалото са подробности от пейзажа.

16.12.2009                                                              Любомир Николов

 




Гласувай:
29



1. valsodar - Щастливо посрещане на Коледата и на ...
21.12.2011 19:08
Щастливо посрещане на Коледата и на теб.
Мерси за разказчето ( ответният поздрав е при мен - и аз се запилявам по празниците ).
цитирай
2. lubara - Поздрави, valsodar!
21.12.2011 19:13
Благодаря, жив и здрав да си, много радостен и щастлив по празниците!
цитирай
3. hel - Щастливи празници, Лю!
21.12.2011 19:14
Щастливи празници, Лю!
цитирай
4. lubara - Поздрави, hel!
21.12.2011 19:19
Елена, нека и твоите са весели, щастливи и незабравими!
цитирай
5. mt46 - Поздрав
21.12.2011 19:25
за разказа, бате!... :))
Светли, радостни коледни празници!
цитирай
6. cefulesteven - Весели Празници:) Останалото: ...
21.12.2011 19:55
Весели Празници:) Останалото: знаеш!
цитирай
7. lubara - Поздрави, mt46 !
21.12.2011 20:19
Марине, здрав бъди, батьовото! Светли празници за теб!
цитирай
8. lubara - Поздрави, cefulesteven!
21.12.2011 20:21
Знам, знам, нали съм вече голям!
Весели и щастливи!
цитирай
9. mitkaloto - Весели празници!А за да бъдат по...
21.12.2011 20:21
Весели празници!А за да бъдат по-весели НАЗДРАВЕ.Поздрави.
цитирай
10. tili - Господ здраведа ти дава, Любо!
21.12.2011 20:48
Щастливи празници!:)
цитирай
11. lubara - Поздрави, tili!
21.12.2011 20:58
Лили, малтийско момиче, здраве и щастие на всички около теб!
цитирай
12. lubara - Поздрави, mitkaloto!
21.12.2011 21:16
Наздраве, и хубави празници!
цитирай
13. zabavnata - Здравей, Любо!
21.12.2011 21:26
"Да, само едно, Господ здраве да ни дава, само това.

Останалото са подробности от пейзажа."

Много си прав, приятелю! Светли празници!:)
цитирай
14. анонимен - Весели празници!
21.12.2011 21:29
С пожелание за много здраве и още много коледи с близките! ;)
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Много здраве на цялото семейство и ...
21.12.2011 21:55
Много здраве на цялото семейство и дай боже да се виждате по-често. Весели празници.
цитирай
16. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999!
21.12.2011 21:58
Невена, ама не чак толкова, че да сме си по-мили. весели празници и на теб!
цитирай
17. lubara - Поздрави, zabavnata!
21.12.2011 22:02
Ани, приятелко застрахователко. Нека празниците са щастливи за теб и за тези, които обичаш.
цитирай
18. lubara - Поздрави, gogi6666!
21.12.2011 22:04
Да е весела и щастлива Новата Година. Красива Коледа!
цитирай
19. slavimirgenchev1953 - Поздравления, Любо!
21.12.2011 22:58
Весели празници и на теб! Да сме живи и здрави - останалото е ...пейзаж!
цитирай
20. svoboda64 - Щастливо посрещане на празниците, Любо!
21.12.2011 22:59
Това е щастието, завещано и от баща ти - себераздаването, втъкаването на радост и усмивки в забързаното ни общуване, което му придава плътност и истинност :) Другото е от Лукаваго - ;)
цитирай
21. kalin8 - Весели празници!
21.12.2011 23:00
Живи и здрави!
Б.
цитирай
22. bven - Весели празници!!!
21.12.2011 23:05
Най-важно е здравето - за всички, а другото , каквото е написано:)))
Хубави мигове ти желая!
цитирай
23. lubara - Поздрави, slavi !
21.12.2011 23:20
Наборе, хубави празници и на теб, да, да сме живи и здрави!
цитирай
24. lubara - Поздрави, kalin8!
21.12.2011 23:21
Борисе, наздраве за идващите дни!
цитирай
25. lubara - Поздрави, bven!
21.12.2011 23:30
Мария, много здраве ти желая, весели празници!
цитирай
26. lubara - Поздрави, svoboda64!
21.12.2011 23:31
Свобода, благодаря ти за коментара, бъди здрава!
цитирай
27. bojo12345 - Весели и щастливи празници!
22.12.2011 10:31
Пожелавам ти да се веселите до сутринта на Бъдни вечер.Дядо Коледа да ви
донесе много радост и щастие!!!
За Новата Година -Дядо Мраз да Ви дари теб и семейсвото ти със здраве и късмет!!!
цитирай
28. lubara - Поздрави, bojo12345 !
22.12.2011 11:35
Божо, благодаря ти за хубавите пожелания.
Нека Дядо Мраз ти донесе най-хубавото, здраве и повече парички.
А Дядо Коледа да дари теб и семейството ти с много щастливи дни, когато ще сте заедно!
цитирай
29. katan - Весели празници, Любо! На цялата фамилия - весели и щастливи празници!
22.12.2011 16:03
Любо! Скъпи приятелю, Любо!
Спомняш ли какво ти бях писала в "Лодките"?
Мисля, че така завършваше - "Добър си, Любо, много си добър!"
Отново ще го кажа, защото е така.
С усмивката заради "вилата" в "Стрелбище", през цигането, гарата, такситата, пожълтели от чакане, ме стисна за гърлото със спомена за баща ти.
Представих си го като моя татко - идваше за Нова година с два сака, в които беше накупил разни неща за децата ми, за мен.
Наставаше голяма радост, че дядо Наско е дошъл, а на мен ми беше спокойно и топло.
Този спомен ме задави, извика сълзи в очите ми и още ми пари.
Но животът продължава в децата ни, които са възмъжели и са бащи. Продължава в Мишел и Никола, който си спомням, когато се роди ...
И аз се запитах: "какво ни трябва. Да, само едно, Господ здраве да ни дава, само това."
И нека Господ се смили над нас и ни направи малко по-добри!

"Останалото са подробности от пейзажа."

Весели празници, Любо!
Нацелувай Никола от баба Катиии. Обещал си ми още на НИКУЛДЕН:)))
цитирай
30. lubara - Поздрави, katan !
22.12.2011 16:20
Катя, разбира се, че си спомням. И затова този твой постинг е на първо място в блогрола ми.
Онова време, когато бяхме вече със свои семейства, но с все още малки деца, които си имаха своите дядовци, то си беше толкова хубаво. Защото се чувствахме по средата на пътя си, може би. И защото имахме на кой да кажем "татко".
Казват, че всяка възраст си имала своето очарование.
Тогава на Коледа да вдигнем наздравица и за нашата, вече би трябвало помъдряла възраст. И за бъдещето на внуците ни, Мишел и Никола.
Приятелко скъпа, бъдете всички здрави и много щастливи през Коледните и Новогодишните празници!
А Никола ще го целуна по двете бузи от баба Катя, която го обича не по-малко от своята Мишел. Защото е една "слънчева жена" .
Наздраве!
цитирай
31. katan - 30. lubara - Поздрави, katan !
22.12.2011 16:37
lubara написа:
Катя, разбира се, че си спомням. И затова този твой постинг е на първо място в блогрола ми.
Онова време, когато бяхме вече със свои семейства, но с все още малки деца, които си имаха своите дядовци, то си беше толкова хубаво. Защото се чувствахме по средата на пътя си, може би. И защото имахме на кой да кажем "татко".
Казват, че всяка възраст си имала своето очарование.
Тогава на Коледа да вдигнем наздравица и за нашата, вече би трябвало помъдряла възраст. И за бъдещето на внуците ни, Мишел и Никола.
Приятелко скъпа, бъдете всички здрави и много щастливи през Коледните и Новогодишните празници!
А Никола ще го целуна по двете бузи от баба Катя, която го обича не по-малко от своята Мишел. Защото е една "слънчева жена" .
Наздраве!


Любо, скъпи приятелю!
Отново ме просълзи. Това са може би пречистващи сълзи и сълзи на благодарност към нашите родители.
Хубави да са ви всичките празници!
цитирай
32. lubara - Поздрави, katan !
22.12.2011 16:42
Да, когато баща ми си отиде, добре че се прибрах в Търново. Защото няколко дни ходех из софийските улици, и сълзите сами се стичаха по бузите ми.
Но давай по-весело, още веднъж честита да е идващата Коледа и Новата година за цялото ти семейство.
цитирай
33. анонимен - Xубави празници!
22.12.2011 21:05
Xубави празници!
цитирай
34. lubara - Поздрави, sanyko!
22.12.2011 22:10
И на теб, Саша! От хубави, по-хубави!
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - Господ здрове да ти дава, Любо! И ...
22.12.2011 23:39
Господ здрове да ти дава, Любо! И хубави подробности от пейзажа! Щастлива Коледа и да видиш как един ден бебето ще си има бебе :)
цитирай
36. lubara - Поздрави, 4aiotgluhar4e!
23.12.2011 08:39
Светла, много хубаво пожелание, благодаря ти! Здраве и любов да ти донесе дядо Коледа!
цитирай
37. ckarlet - Светли и много щастливи празници, ...
25.12.2011 11:52
Светли и много щастливи празници, Lubara!
Много здраве, обич и щастие за прекрасното ти семейство!
цитирай
38. lotos16 - За много години, Любо!
01.01.2012 13:33
Здрава и спорна да е годината, късметлийска и увлекателни пътеки в планините!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4597471
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19635
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930