Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2010 16:35 - Човекът, който нямаше лице- разказ
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 5983 Коментари: 32 Гласове:
24

Последна промяна: 29.09.2010 18:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

               Няма как да го запомните, и да е минал покрай вас. И утре отново да го срещнете, как ще го различите, та той няма лице. По дрехите не става, сезоните се менят, модата бързо скача нанякъде, не живее зле, че да износва едни и същи дрехи. Навярно си има достатъчно тоалети,  здрави обувки също, въпреки че съм сигурен, не обича да скача из локвите след пролетния дъжд. Не съм сигурен дали изобщо обича нещо или някого, дали изпитва задоволство, или радост, или пък през сърцето му понякога пробягва кратка въздишка. И ако това е така, как да го разбера, та той няма лице.

                Кога ли го е загубил, не вярвам да е толкова разсеян, има ли такъв човек, който да не помни лицето си, по-точно да го е забравил при някаква среща, или пък да го е скрил зад ъгъла в стаята си, преди да излезе навън всред хората. Колко ли му е трудно да върви из града, и с какви очи ви гледа, като си няма лице. Или пък минава по един и същ маршрут, който е най-безопасен за самия него. И така с години, и от сън да го вдигнеш не ще се обърка, толкова пъти го е вървял, че и със затворени очи да тръгне, отново ще крачи със сигурни твърди стъпки. А, забравих, че и очи навярно няма, щом няма лице…

                Не, че моето лице е нещо особено. Но си е мое. И е на мястото си. Въпреки, че онзи ден поискаха да го сменя, за да ме вземат на работа. По точно, да си обръсна брадата. Тя пък за какво ти е, ще каже някой. Ама ако я махна, дали ще си позная лицето, че аз не съм го виждал от сума ти години. Може и да ме досрамее, като го видя. Ще си помисля, по-точно няма какво да мисля, те в други ден освен да си сменя лицето може да поискат и душата да си подменя, за по-нова и различна.

                  Затова, мислейки за всичко това го забелязах, човекът, който си ходеше без лице. Навярно преди много време си е казал, че само неприятности може да си има, друго ще е да си живее без лице. Някак по-универсален и дистанциран е животът така, та той е достатъчно кратък, за да го усложняваме, и така е направил този избор още дори преди да e запомнил лицето си.

                  Мисля някой ден, ако случайно пак го срещна, да го запитам за всичко това. Но дали ще го разпозная, и дали няма да се обиди. Може би така ще разбера и нещо друго, дали му е останала душа, след толкова много години, в които вече е свикнал да живее сам със себе си, но без лице.

         

  29.09.2010                                           Любомир Николов



Тагове:   разказ,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cefulesteven - Впечатляващо!!! Отново твоята ...
29.09.2010 16:40
Впечатляващо!!!
Отново твоята рационална "магия".
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Ей, много си чувствителен. То и аз си ...
29.09.2010 16:57
Ей, много си чувствителен. То и аз си мисля, че ако се обръснеш ще изглеждаш по-добре, така с тази бяла брада се състаряваш допълнително. Ще му свикнеш на лицето, ще ти се отвори и пак ще си ти, важното е какво носиш в душата си, тя е определяща, а лицето е фасада, по него само те посрещат, като с дрехите . Разказът ти и много интересен от психологична точка, с течиние на годините много хора се обезличават, стремейки се да се нагодят към своето обкръжение, забравят какво са обичали и към какво са се стремели.
Сега, като знаеш, че и друг настоява да се обръснеш ще го направиш не заради претенциите на твоите работодатели и дано се успокоиш.
цитирай
3. benra - Когато
29.09.2010 17:17
човек не си харесва лицето предпочита да се обезличи.
Поздрави, Любо!
цитирай
4. lubara - Поздрави, cefulesteven !
29.09.2010 17:28
Стеф, радва ме оценката ти, "рационална", както ти можеш, и затова ти вярвам!
цитирай
5. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
29.09.2010 17:33
Когато се обръснах за шофьорския изпит, жена ми се разплака, не беше подготвена да ме види без брада.
Сега, надали ще е така.
Ако ме вземат, ще се обръсна. А не да се обръсна, за да ме вземат.
Може да се напише като разказ, а не толкова като есе, но ме домързя. Така ми дойде.
цитирай
6. lubara - Поздрави, benra !
29.09.2010 17:34
Или когато измени на себе си, остава без самоличност.
цитирай
7. kalin8 - Сборен образ на всичко
29.09.2010 17:58
онова, дето ходи на два крака
по улици и площади...
Поздрав!
Б.
цитирай
8. miaa - Бъди себе си, Любо, както досега:) ...
29.09.2010 18:11
Бъди себе си, Любо,както досега:) Няма нищо по- хубаво, човек да уважава своята идентичност! По- трудно е,но и по- истинско:)
цитирай
9. lubara - Поздрави, kalin8 !
29.09.2010 18:11
Така е. Всички понякога си мислим, не сме ли много безлични. Друг път, по-добре ще бъде да сме като всички. Истината е някъде, може би, по средата.
цитирай
10. lubara - Поздрави, miaa !
29.09.2010 18:14
Вкъщи са ми казвали, по-добре да беше някой обикновен, по-спокойно щеше да ми бъде.
Пък аз, нито риба, нито рак!
цитирай
11. makont - Да, важно е да си харесваш лицето
29.09.2010 19:42
и да имаш очи, за да гледаш другите в очите! Много силен разказ. И аз като теб си харесвам лицето! Хубава вечер Любара!
цитирай
12. lubara - Поздрави, makont!
29.09.2010 19:51
Аз си харесвам брадата. По-точно, не харесвам гипсовите кратуни на някои, в които е и хляба, и ножа.
цитирай
13. injir - Какво означава да си без лице. . .
29.09.2010 19:53
Какво означава да си без лице...
цитирай
14. lubara - Поздрави, injir !
29.09.2010 22:01
Иска ми се да не мога да ти отговоря на този въпрос...
цитирай
15. ckarlet - Човек може да изгуби всичко в жив...
30.09.2010 08:27
Човек може да изгуби всичко в живота, Lubara, но по-страшно е, когато изгуби душата си.
Поздрави и от мен! Много ми хареса!
цитирай
16. lubara - Поздрави, ckarlet !
30.09.2010 08:56
Хубав ден, благодаря ти.
цитирай
17. kasnaprolet9999 - lubara
30.09.2010 09:43
Когато братата ти беше черна, мацките в Енергопроект въздишаха по теб, но сега е друго, тя те състарява и с нея някак нямаш делови вид. В тези среди, в които държиш да влезнеш държат много на това. Когато постъпих на работа в агенцията бях с дълга коса, никой не ми каза да я подстрижаь направих го сама, след като видях, че никак не се връзва с костюмите, които трябваше да нося. Да не говорим, че изобщо нямах костюми и тгова трябваше да се науча да нося. За да се впиша в обстановката реших да попроменя стила си, но това не ме промени в дълбочина. В събота и неделя си слагам дънките, грабвам в кошницата и хайде по горите. Приеми, че това са две различни страни на едно и също нещо. Освен всичко друго, човек трябва да прави и промяна отвреме на време и с визията си, става по-интересно. В началото околните мрънкат, качва им се адрленалина, но това е полезно в малки количества.
цитирай
18. mikino - Знаеш ли, аз мисля, че е по-лошо к...
30.09.2010 10:15
Знаеш ли, аз мисля, че е по-лошо когато има лице, виждаш го, а всъщност или няма или не е това, което виждаш.
Поздрави и усимвки!
цитирай
19. yotovava - Поздрав,
30.09.2010 10:16
Любо!

Валя
цитирай
20. razkazvachka - Сигурно няма очи... оня човек..
30.09.2010 11:26
а може би - и усмивка няма...

Но, ако си обръснеш брадата, няма и да забележим - ти пак ще си си ти - по усмивката се познаваш!
цитирай
21. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999 !
30.09.2010 12:23
Невена, чак да са въздишали, не ми се вярва. Сигурно са ме забелязвали, в тази огромна сграда бяхме само двама с брада.
Вземи ме в агенцията, и аз ще нося костюми. Ама не вярвам това да е критерият, по който подбират кандидатите.
Колкото до визията, това е присъщо на жените, и с основание.
цитирай
22. lubara - Поздрави, razkazvachka!
30.09.2010 12:24
Eто, отново се усмихнах заради коментара ти!
цитирай
23. lubara - Поздрави и от мен, Валя!
30.09.2010 12:25
Поздрави и от мен, Валя!
цитирай
24. lubara - Поздрави, mikino !
30.09.2010 12:29
На всеки му се е случвало да срещне такова лице.
Някой като ми каже : "Поздрави и усмивки", съм много доволен!
цитирай
25. mileidi46 - :)))))
30.09.2010 14:43
Priqteliu,ne e vajno kakvo promenqme vuv viziqta si..(az te xaresvam i s brada:)))))
Vajno e da zapazim du6ata si!!! A ti q ima6!!
Pregrudka ot Bologna!!
цитирай
26. lubara - Поздрави, mileidi46!
30.09.2010 14:45
Ооо, значи италианска прегръдка, за теб- една търновска!
цитирай
27. kasnaprolet9999 - Поздрави Любо-недей да скромничиш
01.10.2010 09:13
Определено костюмът не е критерий, защото когато ме избраха нямах нито един. Бях на интервю и Ренета Инджова ме избра, може би защото бях дръпната като нея, пък тогава, както и тя, вече бях разочарована както от червените, така и от сините. Костюм си купих чак в края на първата година, тогава се и подстригах, защото реших, че ще остана да работя там. Сега ще има съкращения и няма как да те взема :))))
цитирай
28. lubara - Поздрави, Невена!
01.10.2010 09:19
Eй, много добре, аз тъкмо си подстригах брадата до кожа, и ти - съкращения. Ама няма да ме забравяш, нали?!
Хубаво е човек да е с позиция, ти си я имаш, личи си!
Светъл ден, събота и неделя идва, напред към природата!
цитирай
29. kasnaprolet9999 - lubara
02.10.2010 23:54
Не , как ще те забравя, ти си ми в любимец 13. Не съм за билки, Таня от Свищов ми е на гости, ходяим заедно по блогерски срещи, форуми индиго, празник на водата, отживях си покрай нея :))) Така де, иначе с кого да ходя, все пак успях и да сготвя привечер та замазах скандала в къщи:)))
Браво на теб, че си я махнал тази брана, пусни една снимка за доказателство, че Москва не вярва на сълзи:)))
цитирай
30. lubara - Добро утро на тандема Невена-Таня!
03.10.2010 09:26
Поздрави на Таня Рисимова, симпатягата. Хубаво си живеете, браво.
Колко му е, отново взе да расте, пущината.
цитирай
31. kometapg - Поздрави, Любо!:)
04.10.2010 22:01
Поздрави, Любо!:)
цитирай
32. lubara - Светла, здравей!
05.10.2010 13:11
Светла, здравей!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4589853
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930