Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05.2009 09:08 - Разказ от нищото
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 1756 Коментари: 6 Гласове:
1

Последна промяна: 13.12.2011 13:18


              Не си спомням нещо, което да съм мразил повече от мъглите. Като си помисля обаче, понякога изразът „Няма нищо по-хубаво от лошото време” е много точен. Затова омразата към тези особености на климата понякога бързо преминава в чувство, което най-ясно се изразява с обичта. И в отношението ни към хората е така, любовта понякога бързо се превръща в омраза. Обратният вариант е по-малко вероятен. Но нали няма невъзможни неща!                Когато пътувах с БГА” Балкан” по маршрута София-Горна Оряховица мъглата много ме дразнеше. Есен, пролет, за зимата да не говоря. Работех в проектантска организация, току що се бях дипломирал като инженер. След десет месеца се роди синът ми, майка му замина за Търново да ражда и после цяла година бяхме разделени. Така аз започнах да давам половината си заплата към Авиацията. Пътувах през седмица. От Японския до Софийското летище, после кацане в Горна, там с автобус до Търново. И накрая още един градски до Чолаковци, квартал в края на града. Тогава родителите на жена ми строяха апартамент, за къщата им точно в центъра до парк Толбухин ги бяха обезщетили с тристаен апартамент, голяма щедрост! Чолаковци ги беше приютило, докато се построи новото жилище. Този маршрут се взимаше за три часа. Ако имаше мъгла за мен ставаше доста неприятно, пътуването нарастваше на четири, пет, понякога и повече часа.                  Но не това ме отказа да летя с БГА. А паспортният контрол, който един ден ми направи забележка, че съм с брада. Тя не беше лоша, черна, косата ми и сега е кестенява, колежките ме занасяха кое от двете боядисвам. Бяхме двама брадати от 1300 души персонал, е половината жени, значи от 600 човека аз бях втория служител с брада. Първият бе след мен, защото имаше катинарче. Моята си беше както трябва. Та тези глупендри ме спряха един ден, след две седмици пак, казаха третия път няма да те качим в самолета. Тогава си бях изкарал една фалшива тапия от „Театър София”, че играя в някаква масовка прабългарин, хански воин или нещо подобно. Не мина!                 Отидох в едно ателие, снимах се, бях на 27 години, сега виждам, че не съм бил толкова зле! Почти красив! И се запътих към IV –то районно. Там един лейтенант пожела веднага да ми прибере паспорта и да ме прати на бръснар. Дори назова една шушумига от проектантската по име, която никой не знаеше какви задължения има. Ама си беше нафраскана и гласовита за трима, мъж шушумига, голяма гадория.                     - Как те търпи той с тази брада- ме попита лейтенантът.          -   Мен началникът на отдела ми държи сметка за какво идвам на работа, този другар не ме интересува какво мисли- му отговорих аз, като се присегнах и почти насила взех паспорта си обратно. И веднага ми се изясни какви ги е вършела шушумигата.                  - Това са лични документи, нямате право да ми ги задържате- му изсъсках, той доста особено ме изгледа. Все пак бях в районното управление, а не на дивана в хола си.              И започнах да пътувам с влак. От три часа пътуването ми стана пет. Това продължи около три месеца, когато един слънчев септемврийски ден, натоварен като камила с един грамаден куфар хванах шестицата от обръщалото до хотел Хемус, беше ранна утрин. Баща ми ме целуна в коридора, не ме изпрати дори до спирката. Не му се сърдех, и на него му е било тежко. После едва се дотътрих до трамвая, а в купето на влака около пет минути се блъсках с тази грамада, в която бях нафраскал два порцеланови сервиза, няколко лъжици и други скъпи на мен и жена ми подаръци от сватбата ни, за да я кача горе на багажната скара. И да се обзавеждаме, мерак си ни беше. И така в град Гълъбово, село с един панелен квартал, аз, софиянецът, който живееше до хотел Хемус и търновката, която живееше в центъра на Търново създадохме първото си самостоятелно гнездо, малкото ни чавче остана при баба си в болярския град. Бяхме толкова луди, че всички ни гледаха със съмнение, тези пък нямаше ли кой да ги нагласи откъдето са, че се забиха тук, откъдето всеки иска да избяга.                     Здравната служба в едно близко до ТЕЦ- а село вече имаше зъболекарка, столовата в централата на Марица-изток III трябваше да готви една обедна манджа повече за един инженер, с черна брада и кестенява коса. Който не признаваше длъжност, чин, партиен съветник или какъвто и да било главен някакъв си да му нарежда.                      Защото нямаше какво да губи, мъглата около него беше станала толкова гъста, че черния и наситен с твърди въглищни частици прах около тази китна някога равнина му се беше сторил много по-ясен от мъглявата перспектива за работа на зъболекарката в Софийско, за нова панелка някъде по кварталите Обеля или Младост IV и за онова бляскаво бъдеще на младите специалисти, което си беше бляскаво само ако имаш вуйчо владика. А ние с жена ми нямахме познат поп, камо ли да се надяваме на владикова намеса.                      Съжалявам само за едно, че харесвах да летя с тези малки "Анчета", които ме издигаха над облаците, където толкова лесно можех да си мечтая. Все пак три часа са, трябваше някак да минава времето! Мина си това време, като пушек от комина се изниза, брадата ми сега е бяла, но пък спомените са така светли от онова време, когато зъболекарката беше млада и инженерът беше почти красив!
   image



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rummi - припомни ми колко беше революционно тогава
20.05.2009 10:52
да бъдеш с брада - въпреки брадатите портрети на Маркс, Енгелс и Благоев :-)))

цитирай
2. lubara - rummi, поздрави!
20.05.2009 12:42
Наистина, то затова с техните камъни- по тяхната кратуна! Ама тя циментова, та не им прави впечатление!
цитирай
3. tili - Един ден си дадох сметка -
20.05.2009 14:19
най-странното е, че съм израсла и живяла в общество на брадати, а дори не съм се целувала с космат мъж! Такъв пропуск ;-))
цитирай
4. lubara - Tili, поздрави!
20.05.2009 14:58
Ааа, че хайде да те вапцна, да не си капо!
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Сигурно на някой млад човек
20.05.2009 16:49
ще му се види много странно всичко това, но така си беше. Другият вариант бе да се блъскаш с възрастните в един двустаен апартамент, да живееш в една стая и обща кухня и да се карате всеки ден за тенджери и паници. Така живях близо 11 г.
цитирай
6. hel - Сладкодумен си.
20.05.2009 23:02
Прочетох с удоволствие, въпреки че не обичам да си спомням за онези времена.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4576267
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031