Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2009 16:35 - Случайни и незабравими срещи
Автор: lubara Категория: Изкуство   
Прочетен: 1973 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 13.01.2009 16:42


                                        Ангел Каралийчев

 

   Бях  втори или трети клас . В училището ни – 134-то трябваше да гостува Ангел Каралийчев . Натовариха мен да го поканя , отидох у тях за да свърша тази задача . Той живееше на Попа – някъде около Художествената гимназия . Сега мисля , че онова пътуване от улица „Пиротска” до центъра със смяна на два трамвая е било сигурно първото ми самостоятелно навлизане в света на възрастните . Бях много горд със себе си .

   Писателят ме покани в големия си хол , имаше книги навсякъде . Не се изненада , че момче на осем години е дошло при него . Беше много възрастен . Не говореше много- много , сигурно се бе уморил от това внимание , което в последните му години сигурно му тежеше .  

            Училищната среща не съм запомнил с нищо особенно .

 

                                         Апостол Карамитев

   

     Вече бях студент , мисля че бе есента на 73- та . Бях се отказал от активния спорт , но често ходех в Борисовата градина да бягам . Обикновенно сам . Така около алея „ Яворов „ се разминах очи в очи с този голям актьор . Стори ми се много тъжен и самотен . Ходеше бързо и енергично , както го знаем от филмите , но изражението на лицето будеше състрадание . Бе така вглъбен в себе си , навярно е знаел какво му предстои .

     Няколко месеца по- късно си отиде завинаги . Само на петдесет .

 

                                         Първата Тоника

 

       Някъде тогава на Римска стена ги срещнах . Бяха само четиримата , Гого , Ева ,Сия и Яким . Сякаш бяха слезли току- що от сцената . Онова време правеха голямо впечатление . С  дрехите , така цветни и красиви , с усмивките на лицата си и с естествената си хубост .

   По- късно се нароиха много други състави , но за мен те си остават най- харизматичната и   

    обаятелната , завладяваща публиката група .      

        Жалко , че по- късно се разделиха . Но се яви новата Тоника и Домино , така че всяко зло за добро .

 

                                        Сатиричният театър

 

          Онези години артистите от Сатирата бяха най- популярните и обичани . Редили сме се на  ”търси се „  не веднъж . А по  „ Стефан Караджа „  редовно ги срещахме . Васил Попов , Хиндо , Коста Карагеоргиев , Саркиз , Никола Анастасов . Винаги усмихнати и много лъчезарни . Направо магнетични .

           „ Римска баня „  и  „ Сако от велур „  на Стратиев си бяха истинска революция в театралните среди и сред публиката .

              Обожавахме ги . И те го знаеха .

 

 

 

                             Явор Милушев и Цветана Манева

 

        Беше есента на 76 –та . Връщах се с влак от Пловдив за София . В купето седнах срещу Явор и Цветана . Бяха много красиви и двамата . Тя през целото пътуване спеше . Тогава мисля , че играеше и в двата града . Сигурно не й е било леко .

       Но в началото на пътуването рееха погледа си през прозореца . На един баир всред вилните местенца някой бе орязах чемширената си ограда така , че отдалеч се четеше името – Явор . Двамата се спогледаха и се усмихнаха .

           Бяха много мили в мълчанието си .

 

                               

                                         Дамян Дамянов

 

           Бях вече завършил и работех на ТЕЦ Марица – изток . Една вечер имахме гост , поета Дамян Д . Дори не знаех как изглежда , бях шокиран , когато жена му и някакъв мъж го пренесаха на ръце до трибуната . А и едва се разбираше какво говори .

           Но какъв поетичен талант и каква душевност !

           Зададох му два въпроса , дали е писал по поръчка и как така се ражда и съхранява талантът .

- Писал съм , разбира се . А талантът ми е да съм поет . Вашият е сигурно да сте инженер .

          Сигурно беше прав . Поне за първото съм сигурен .

 

 

                                    Антон Радичев

         

             Преди две години при мои приятели , където бях на гости дойде и Антонката .

Познавал се с домакините от неотдавна . Много непринуден и естествен човек . И много младолик , екрана изглежда нарочно го състарява . А и излезе , че сме спортували заедно лека атлетика на стадион  „ Раковски „  преди години . Подари ми касета на НЛО – малко му е чоглаво , че вече не са заедно и на екран . Но нали си е добър артист , ангажиментите му не са малко .

             Не си го спомням от спортните ми години , но това е без значение .

 

                             -------------------------------

 

                   Всеки има такива срещи . Сега е пълно със нови лица . Медийни , спортни ,    бизнесменски и политически . Самият ти  можеш да си знаменитост . Нали живеем вече в нов свят на неограничените възможности .         

                    Но си мисля , че тогава си бе по – хубаво , тези хора се открояваха силно и си бяха истински знаменитости . И хората ги бяха направили такива , многото хора , на които бяха любимци и то не случайно и задълго .                            

 

 

 

 

 

 

 



Тагове:   срещи,   незабравими,


Гласувай:
1



1. kasnaprolet9999 - Така сие, всички ги харесвахме и обичахме
14.01.2009 17:41
Аз често срещах Парцалев, който ми беше кумир.
Живеех на ул.Оборище и по пътя към ВМЕИ срещах какви ли не известни хора.
цитирай
2. lubara - Аз пък
14.01.2009 17:59
Аз пък на " Оборище " бях канен / цялата 8- ма гимназия / да посрещаме 70 - та година .
Не отидох , и не съжалявам за което . Народът отиде , на Оборище ти е ясно кой беше най- бележития жител , нали ?
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Аз пък ходя на всички срещи от класа и
15.01.2009 12:44
правя разлика между бивши политици и бивши съученици, които повечето са обикновени труженици.
Там, където живеех е след канала-около Черковна, където хората не бяха от "голямото добрутро".
Но всеки сам избира нали?
цитирай
4. lubara - Ние
15.01.2009 13:26
Последно се събрахме класа 98 - ма . Бяхме петнадесет човека . Преди две години пълен провал , около седем-осем .
А Вовата учеше в Немската , ама беше приятел на нашия Ашо Тодоров , та затова .
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Зле сте, ние вече се събираме всяка година през май и
15.01.2009 16:19
винаги си правим чудесни снимки, за да ни топлят през времето, когато сме далеч един от друг. Наш съученик, който живее от 10 г. в Канада си ги е сложил в сайта и много им се радва.Там е поместил и много снимки от интересни места в света, линка му е на първо място в блогрола ми.
цитирай
6. viki11 - Много интересни разказчета. Пр...
22.01.2009 16:04
Много интересни разказчета.
Предват един неповторим поглед и атмосферата на онези времена.
Да, смятам, че тогава беше някак по-оценено всичко. Сега нищо няма никакъв смисъл.
цитирай
7. viki11 - Аз живях известно време малко по...
22.01.2009 16:08
Аз живях известно време малко по-надолу от този, най-знаменития на Оборище! Сега вече не е там , мисля.
И сега имаме бизнес там.
Но все пак, има там интелигентни хора също.
Докато в Дружба само се чува някой нов скандал от някоя друга тераса. Неприятно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4575103
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031